Veiligheidsregio Utrecht
geen max tarief
Utrecht
24 uur per week
30 augustus 2024
02 maart 2025
Organisatie
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.
Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.
De afdeling Informatiemanagement & ICT Beheer bevindt zich in een ontwikkeltraject dat aansluit op de organisatie brede ontwikkelkoers die is ingezet. Je leest hier meer over in de Bestuursagenda VRU 2024-2027. Onze ontwikkelkoers geeft richting, maar nog niet alles ligt in beton gegoten. We hebben onze thema’s bepaald en de organisatie en onze afdeling zijn volop in ontwikkeling. Het realiseren van de ambitieuze ontwikkelagenda van de VRU vraagt veel betrokkenheid, initiatief en innovatie van het ICT-domein.
De afdeling Informatiemanagement & ICT Beheer (40 professionals) is verantwoordelijk voor het beheer op het huidige digitale domein van de VRU (software en hardware, steeds meer als SAAS dienst) en de ontwikkeling naar een steeds meer digitale wereld met accurate en veilige beschikbare informatie. Samen met je functioneel beheer collega’s behoor je tot het team ICT Functioneel Beheer. Gezamenlijk leveren jullie een actieve bijdrage aan beheer en de ontwikkeling van de IT-oplossingen van de VRU. Je hebt veel contact met de gebruikersorganisatie en ook met leverancier & partners.
Opdracht
Veiligheidsregio Utrecht maakt gebruik van AFAS-software voor de ondersteuning van de HR-, financiële en inkoopprocessen. Door het intensieve gebruik van AFAS en de verbetermogelijkheden die we bij onze processen zien is er behoefte aan ondersteuning bij het realiseren van deze verbeteringen.
Als implementatie consultant ben je in dit soort veranderingen medeverantwoordelijk voor het overzicht en de implementatie, in de rol van project-lid. Daarnaast bestaan werkzaamheden uit reguliere beheerwerkzaamheden en nazorg van de eerdergenoemde aanpassingen. Tevens ondersteun je in de voorbereiding op en implementatie van een Role Based Access systeem, ten behoeve van een Samenwerkingsplatform, dat gekoppeld dient te worden aan het AFAS-systeem.
Je adviseert proceseigenaren over inrichtingskeuzes en processtappen; Je vertaalt business-wensen in wijzigingen en realiseert deze (met collega’s en partners); je stelt testplannen op en test de oplossing; je lost incidenten op; Je bewaakt de koppelingen en interfaces; Je onderhoudt contacten met gebruikers en leveranciers, je bent de regisseur in je domein, zowel intern als extern. Je hebt daarbij kennis van ITIL en BiSL. Je ondersteunt continu in het verbetertraject en houdt daarbij rekening met de geldende regelgeving, bijvoorbeeld AVG, BIO en/of WOO.
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox