Het Kadaster

ICT Architect

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Omschrijving Kadaster IT

Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen Kadaster IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken. Daarnaast kan je in overleg met je team vanuit huis werken. 

Omdat het Kadaster innovatie hoog in het vaandel heeft staan wordt er 1x per maand een Innovation Friday georganiseerd waarin nieuwe, veelbelovende technieken worden uitgeprobeerd en worden er regelmatig “Taco” sessies gehouden waarin kennis wordt gedeeld.

Omschrijving project waarbinnen de medewerker te werk wordt gesteld:

Wie wij zijn? Wij zijn de unit Architectuur en Informatie Management (AIM). De unit AIM is binnen de directie IT verantwoordelijk voor de innovatie en architectuurontwikkeling. Wij richten ons primair op het ontwikkelen van nieuwe IT-producten en IT-processen op basis van nieuwe technologie. Wij zijn sterk gestuurd door technologische ontwikkelingen.

Wij verbeteren continu de productie- en distributieprocessen en ondersteunende architectuur van onze organisatie. Als ICT Architect help je mee aan de digitale transformatie van het Kadaster.

De ICT architect werkt met stakeholders een solution- en domeinarchitectuur uit vanuit business perspectief met kennis van standaard business concepten en met de relevante onderdelen uit de Kadaster Enterprise.

 


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: 

  • Opstellen Solution- en domein architectuur
  • Afstemming tussen projecten en stakeholders
  • Continu verbeteren van processen
  • Ontwikkelen van begrijpbare en inpasbare architectuur
  • IT-strategie kunnen overzien en daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan de visie en strategie van het Kadaster
  • Overzicht over de applicatie-architectuur en de uitrol daarvan in een Cloud omgeving

Methoden, technieken en tools:

  • TOGAF, ITSA, Novius raamwerk
  • Agile werkwijze

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Eisen die gesteld worden aan de kandidaat. De kandidaat heeft: • Aantoonbaar academisch werk- en denkniveau op het gebied van informatica, aangevuld met minimaal 5 jaar relevante ervaring in het vakgebied architectuur. • Aantoonbare kennis en ervaring met het opstellen en implementeren van solution- en domein architecturen. • Aantoonbaar, minimaal 3 jaar werkervaring met Informatie voorziening binnen het overheidsdomein, waarin beleid en uitvoering dicht bij elkaar liggen. • Aantoonbaar ervaring in het werken in complexe programma’s, waarin je met verschillende partijen/projecten met verschillende belangen te maken hebt krijgt. Je bent in staat om deze belangen te herkennen, en als een verbindende factor deze belangen en partijen samen te brengen om zo tot een gedragen oplossing te komen. • Aantoonbare documentatie ervaring (bv. roadmaps, technisch architectuur design, solution definitie, functioneel en technisch ontwerp, risk management); • Aantoonbare ervaring met Archimate en je bent bekend met TOGAF en NOVIUS. Competenties: • Zowel conceptueel als pragmatisch afwegen van (on)mogelijkheden voor het opstellen en i Implementeren van een solution architectuur. • Je bent een netwerker, natuurlijke verbinder, proactief en je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden. • Je hebt een lerend vermogen en kunt nieuwe kennis snel eigen maken. • Je volgt actief de trends en externe ontwikkelingen in de markt, hebt vakgerichte relevante (externe) netwerken en wil je permanent blijven ontwikkelen. • Je bent ondernemend, flexibel en hebt ervaring met succesvol samenwerken in een moderne Agile omgeving. • Je beweegt je zelfstandig binnen een organisatie en bent omgevingssensitief. Je bent in staat om te communiceren op verschillende niveaus binnen de organisatie. • In staat om architectuur design, bouw en implementatie te leiden en verantwoording te nemen voor (technische) kwaliteit van business unit IT gebaseerde oplossingen; • In staat om een team van stakeholders te engageren en te begeleiden bij het formuleren en beschrijven van modellen, standaarden en requirements; • Toe kunnen passen van diverse informatie verzamelmethoden (in-depth interviews, focus groups, workshops, etc.) en resources (markt-, economische-, concurrentieanalyse). • Kunnen identificeren welke risico’s en uitdagingen de oplossing oplevert, gebaseerd op ervaring opgedaan met andere architectuurtrajecten; • Algemene kennis over hoe een industrie of bedrijfstak gebruik maakt van IT gebaseerde oplossingen bijvoorbeeld op basis van technologie standaarden, de-facto standaarden, (software)pakketten of bedrijfsspecifieke referentiearchitecturen;
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-7-2020 of zo spoedig mogelijk tot en met 1-7-2021 voor 40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met een jaar. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Momenteel is de startdatum ook afhankelijk van de ontwikkelingen en de te volgen maatregelen rondom het Coronavirus. Dit zal in overleg gaan met de inhurende manager.

De Wensen

  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox