Gemeente Schagen

Assetmanager vastgoed

Gemeente Schagen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor het taakveld Vastgoed & Grondzaken zijn we op zoek naar een asset manager vastgoed. Het is de taak van de asset manager om de assets uit de desbetreffende deelportefeuille efficiënt te beheren. Het betreft de deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting.

De werkzaamheden zijn:
- je bent ‘eigenaar’ van de gebouwen in jouw deelportefeuille en verantwoordelijk voor de contracten, (aansturing van) technisch en juridisch beheer en bijbehorende begroting
- begeleiding vastgoedbeheertrajecten, onderhandelingen en het opstellen van o.a. (complexe) huur-, verkoop-, rechten van opstal- en erfpachtovereenkomsten
- zorgdragen dat de vastgelegde rechten en plichten uit de contracten worden nageleefd en adequaat actie ondernemen bij tekortkomingen
- advisering van de verschillende stakeholders binnen de gemeente, zoals het bestuur en de beleidsafdelingen
- uitwerking van integrale adviezen voor de directie, de portefeuillemanager, het college van B&W en de gemeenteraad
- signaleren, volgen en toepassen van ontwikkelingen in de markt, het vakgebied en de bestuurlijke omgeving
- gevraag en ongevraagd input leveren voor diverse beleidskaders o.a. het vastgoed- en accommodatiebeleid.
- maken afstemmingafspraken met betreffende beleidsafdelingen.

Resultaatafspraken functie
• Eind 2025: Vastleggen afstemmingsafspraken met betreffende beleidsafdelingen. • Eind 2025: Efficiënt beheerde deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Beschikbaarheid Beschikbaar per 1 juli 2025 voor 12 uur per week
  • Opleiding Minimaal een afgeronde hbo-opleiding zoals terug te zien in CV/Diploma
  • Werkervaring Ervaring met vastgoedbeheersysteem HTA zoals terug te zien in CV
  • Werkervaring Minimaal 3 jaar ervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar zoals terug te zien in CV

De Wensen

  • Werkervaring Werkervaring ervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in het afgelopen jaar zoals terug te zien in CV
  • Werkervaring Aantoonbare adviesvaardigheden wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 juni 2025 om 15:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox