Gemeente Gennep

HRM- Adviseur (24 uur)

Gemeente Gennep

De opdracht­omschrijving

 

De samenleving verandert steeds en de overheid beweegt mee. Dat geldt ook voor de gemeente Gennep. Van buiten naar binnen denken en doen, minder regeldrang en meer overlaten aan de samenleving vraagt een andere manier van werken. De gemeente Gennep is deze koers ingeslagen. Een organisatieontwikkeling waarbij de verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie liggen. Bij de gemeente Gennep werken ongeveer 130 medewerkers. Kenmerken van de gemeente Gennep zijn een pragmatische stijl, korte lijnen naar het management en het bestuur. De werksfeer is prettig en informeel.

 

De organisatie bestaat uit drie afdelingen: Omgeving, Inwoners en Bedrijfsvoering. De Afdeling Bedrijfsvoering staat voor deskundigheid, klantgerichtheid, flexibiliteit en professionaliteit. Wij zijn businesspartner voor onze collega’s en staan klaar met integraal advies en ondersteuning. We luisteren goed naar onze klanten en de omgeving, zodat we aan kunnen sluiten op de wensen van onze klanten en de inwoners. De afdeling bestaat uit 2 teams: Beleid & Advies (BA) en Beheer & Ondersteuning (BO).

 

De HRM adviseurs bij de gemeente Gennep ondersteunen en adviseren het bestuur en het management bij het ontwikkelen en invoeren van  integraal personeels- en organisatiebeleid en de uitvoering van personeelsbeheer. Daarbij wordt proactief ingespeeld op nieuwe ontwikkelingen en trends en dragen we zorg voor de vertaling hiervan in een eigentijds personeelsbeleid. Wij hebben een sterke focus op het ontwikkelen van samenhangende instrumenten voor medewerkers, werken vanuit professionaliteit, resultaatgerichtheid, klantgerichtheid en betrouwbaarheid.

 

Voor de afdeling Bedrijfsvoering, team Beleid en Advies zijn wij per direct op zoek naar een ervaren:

 

HRM-adviseur

 

Voor 24 uur per week (uren in overleg) en voor de duur van drie maanden met optie op verlenging.

 

 

Werkzaamheden:

Je levert een bijdrage aan het ontwikkelen en implementeren van het personeelsbeleid. Je adviseert, gevraagd en ongevraagd, leidinggevenden over de toepassing en uitvoering van dit beleid. Daarnaast adviseer je leidinggevenden over (complexe) dossiers. Het accent ligt in deze vacature op:

 

  • Advieswerkzaamheden (businesspartner) afdeling Omgeving en afdeling Bedrijfsvoering;

  • Arbeidsvoorwaardelijke vraagstukken vanuit de afdelingen beantwoorden;

  • Advisering op gebied van rechtspositie/CAO Gemeenten, verzuim etc.

  • Aanspreekpunt en verantwoordelijk voor EHRM project;

  • Garantiebanen en het opstellen van het beleid Garantiebanen;

Kandidaatomschrijving

Wij vragen enthousiaste en proactieve HRM adviseurs die volledig uit de voeten kunnen met onze kernwaarden resultaatgericht, klantgericht, betrouwbaar, samenwerkingsgericht en taakverantwoordelijk. Je hebt een moderne visie op het HRM- vak, je neemt je verantwoordelijkheid en bent pragmatisch ingesteld. Je bent direct inzetbaar en gaat vanuit je eigen kennis en ervaring direct aan de slag met de aan jouw voorgelegde vraagstukken. Verder vragen wij HRM adviseurs die denkt in oplossingen in plaats van problemen. Daarnaast hebben de HRM- adviseurs die wij zoeken aantoonbare ervaring (minimaal 3 jaar) als HRM adviseur en ruime ervaring opgedaan bij verschillende gemeenten. Je beschikt over een relevante opleiding op minimaal HBO niveau. 

Interviewplanning

Gemeente Gennep nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op 23 juni 2020 tussen 10.00 - 17.00 uur. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.


Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Gennep op te nemen.


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 3 jaar werkervaring als HRM-adviseur, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de gewerkte periode en werkzaamheden die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p align="LEFT">Passend binnen de organisatie en het team 10%</p><p>Kandidaat voldoet aan gestelde opdrachteisen 15%</p>
  • Op CV aantoonbaar kennis van en ervaring met CAO Gemeenten en de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra). Dit moet duidelijk blijken de werkgever(s)/ opdrachtgever(s) en de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar beschikbaar vanaf 01 juli 2020 tot tenminste 01 oktober 2020 voor gemiddeld 24 uur per week. Vermeld de beschikbaarheid duidelijk op het CV!
  • Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Dit moet duidelijk blijken de werkgever(s)/ opdrachtgever(s) en de gewerkte periode(s) die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding human resources, bedrijfskunde of bestuur- en organisatiewetenschappen. Vermeld duidelijk op het CV de gevolgde opleidingen, het niveau van de opleidingen en of deze met goed gevolg zijn afgerond.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox