Gemeente Ooststellingwerf
max €65 per uur
Gelderland
36 uur per week
01 oktober 2020
01 maart 2021
Opdracht omschrijving
In verband met zwangerschapsvervanging is de gemeente Ooststellingwerf op zoek naar een ervaren Gebiedsteammedewerker met specialisme jeugdhulp.
Het gebiedsteam draagt door haar werk bij aan een mooie sterke verbonden samenleving met gelukkige inwoners. Wij werken voor mensen die een ondersteuningsvraag hebben op één of meerdere leefgebieden, vaak complexe vragen en/of problemen. Het gebiedsteam ondersteunt inwoners die het zelf even niet meer weten of het zelf even niet kunnen en begeleidt hen naar de best passende oplossing. Samen met de inwoner werken wij maatwerkgericht aan het versterken van de zelfredzaamheid en een positieve kijk op het leven. Is ondersteuning niet genoeg, dan zetten wij specialistische hulp in en blijven regie houden op de ontwikkelingen in het huishouden, vanuit de gedachte 1 huishouden, 1 plan, 1 contactpersoon.
Iedere gebiedsteammedewerker is een professional en brengt zijn eigen specialisatie in het team. De gebiedsteam-medewerker heeft een specialisme in zijn/haar rugzak maar is in, bij en voor het huishouden een generalist. De hoofdtaken in deze functie zijn het voeren van keukentafelgesprekken, het rapporteren hierover en het besluiten over (Jeugd-) voorzieningen, het zelf uitvoeren van korte hulpverleningstrajecten en als consulent ingezet worden in de huisartsenpraktijk of op scholen.
Verantwoordelijkheden
Gezien de aard van de problematiek die zich aandient in dit werkgebied, zoeken wij iemand met het specialisme jeugdzaken, die voldoende kennis en ervaring heeft om zelfstandig op te treden in situaties met complexe en meervoudige problematiek.
Wat moet je kunnen
• Je hebt meerdere jaren relevante werkervaring op het gebied van jeugd hulpverlening;
• Je hebt een relevante HBO diploma;
• Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving;
• Je hebt empathisch, analytisch en communicatief vaardig. Je stelt het belang van het kind centraal in je oordeelsvorming.
• Je hebt goede adviesvaardigheden, kunt goed plannen en organiseren en je bent in staat om de voortgang van je werkzaamheden te bewaken;
• Je hebt ervaring met het werken met automatiseringssystemen;
• Je bent bereid incidenteel buiten kantoortijden beschikbaar te zijn;
• Een SKJ-registratie is vereist.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox