Gemeente Amsterdam

Functioneel Specialist AFS

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
We zoeken een specialist op het gebied van het financiële pakket (Amsterdams Financieel Systeem AFS) (snijvlak Financieel/IV/ICT).

Inzet functionele en technische expertise (50%): de directie Financiële Dienstverlening (FD) wil in samenwerking met de afdeling Informatievoorziening het proces van Bestellen t/m Betalen geheel digitaliseren. Om de administratieve lastendruk te verlagen, en de procesefficiëntie en -kwaliteit te verhogen is een nadere analyse van de mogelijkheden noodzakelijk.

Hij/zij wordt in genoemde periode ingehuurd voor het leveren van expertise ten aanzien van het optimaliseren van het inkooporderproces in AFS, het ontwikkelen van de nieuwe module Facturen in Verwerking (FIV, vervanging FIO) en het overdragen van kennis over AFS.

Resultaten:

  • Een functioneel ontwerp van de inkooporderschermen in AFS waarbij gebruikersvriendelijkheid en procesefficiëntie voorop staat, afgestemd met gebruiker en functioneel beheerders en dit vervolgens implementeren;
  • Inzet expertise bij het ontwikkelen en implementeren  van module FIV;
  • Het geven van masterclasses over inkooporders aan specifieke gebruikersgroepen;
  • Inzet expertise door vragen te beantwoorden over onderwerpen anders dan e-facturatie;
  • Het uitbrengen van een advies over wat FD nodig heeft aan vaardigheden om functionele systeemkennis te borgen binnen de interne organisatie;
  • Inzet expertise bij nieuw factuurcontroleproces van de financiële administratie.


Werkzaamheden

  1. Ontwikkeling FIV (nieuwe FIO) + advies over GO/NO GO;
  2. Kennisoverdracht AFS (o.a masterclasses);
  3. Functioneel ontwerp doorontwikkeling inkooporders aanmaken in AFS (gebruiksvriendelijkheid verbeteren);
  4. Inzet expertise bij nieuwe factuurcontroleproces.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Binnen het cluster Interne Dienstverlening vind je het team functioneel beheerteam F (FB-F). Het team verzorgt en bestuurt het functioneel en -technisch beheer van het financieel domein in de vorm van expertise, processen en diensten. FB-F onderhoudt en optimaliseert, binnen de kaders van de afgesloten SLA('s), de informatievoorziening zodanig dat deze blijft voldoen aan de eisen en wensen van de gebruikers en ketenpartners van de gemeente Amsterdam.

Overige informatie in verband met Corona
In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega's waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever vooralsnog een video-gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen. De kandidaat voert het gesprek alleen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring als functioneel specialist op het gebied van JD Edwards en specifiek op het gebied van GFS/AFS.Dit dient duidelijk te blijken uit en geel gearceerd in het cv en duidelijk toegelicht in de motivatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring (opgedaan in de laatste 10 jaar) in een complexe Gemeentelijke omgeving.Dit dient duidelijk te blijken uit en geel gearceerd in het cv en duidelijk toegelicht in de motivatie.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkend RA- of RC diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit en geel gearceerd in het cv.Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het proces van E-factureren in relatie tot het gebruik van inkooporders.Dit dient duidelijk te blijken uit en geel gearceerd in het cv en toegelicht in de motivatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring (opgedaan in de laatste 7 jaar) in het ontwerpen van financiële processen.Dit dient duidelijk te blijken uit en geel gearceerd in het cv en toegelicht in de motivatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox