Gemeente Zeist

Functioneel beheerder dienstverlening

Gemeente Zeist

De opdracht­omschrijving

Organisatie

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team
Je wordt onderdeel van het team Informatievoorziening dat bestaat uit zo'n 55 collega's. Je wordt onderdeel van het subteam Functioneel Beheer, waarin we in onderlinge afstemming de (kern)applicaties van de gemeente beheren.

Opdracht
Als functioneel beheerder Dienstverlening onderhoud je alle applicaties binnen het domein Dienstverlening, m.n. Key2Burgerzaken, en verzorg je de tweedelijns ondersteuning aan de gebruikers. Zorgen dat de applicaties met alle bestaande functionaliteiten beschikbaar en goed werkbaar blijven zijn je belangrijkste verantwoordelijkheden. Mede op basis van behoeften van gebruikers kom je met verbetervoorstellen voor verdere ontwikkeling van de applicatie(s). Doordat er steeds meer SaaS-oplossingen worden gebruikt wordt er naast jouw rol als functioneel beheerder ook van je verwacht dat je als ‘regisseur’ richting de verschillende leveranciers acteert en ervoor zorgt dat de verschillende Saas-oplossingen goed op elkaar zijn afgestemd. Ook ondersteun je bij de organisatie van de verkiezingen op 29 oktober.

Competenties

  • Goed kunnen samenwerken met de collega’s binnen het domein (teamspeler);
  • Opgedane kennis snel kunnen toepassen, zodat je snel de ins en outs van de betreffende applicatie(s) beheerst (analytisch vaardig);
  • Kennis hebben van de processen en ontwikkelingen binnen het domein;
  • Pro-actief handelen in communicatie en advisering;
  • Je hierbij als eigenaar opstellen en denken vanuit de gebruikers van de applicatie;
  • Je ziet innovatieve mogelijkheden en vertaalt dit naar kansen voor de toekomst;
  • Je bent een verbinder en beweegt gemakkelijk in diverse kringen op diverse niveaus.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk:  ja

 

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring als Functioneel beheerder;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van burgerzakenprocessen gegevens uitwissel processen en basisregistraties binnen een gemeente;

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel beheerder bij een gemeente;
  • Aantoonbare BiSL certificering of bereid om dit te behalen (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het testen van applicaties en koppelingen;
  • Uiterlijk beschikbaar per 14 juli 2025, voor 24 uur per week tot 1 februari 2026.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskundige informatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van één of meerdere applicaties binnen het domein dienstverlening zoals Key2burgerzaken, JCC betalen, Qmatic en Procura;
  • Aantoonbare werkervaring met functioneel beheer taken rondom verkiezingen;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox