Gemeente Amersfoort

Freelance redacteur

Gemeente Amersfoort

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Ervaren en kritische online professional gezocht. We zoeken een echte allrounder: zowel handig op webredactie, als contentredactie. Vind jij het leuk om de uitvoering van communicatieprojecten te doen voor de stad Amersfoort? Dan zijn wij op zoek naar jou. Jij bekijkt iedere dag hoe we online het gesprek met inwoners van Amersfoort nog beter kunnen voeren. Dat doe je vanuit de newsroom én vanuit jouw rol binnen projectteams.

Je gaat werken voor Amersfoort, een stad met ruim 157.000 inwoners die zich in hoge snelheid ontwikkelt en bruist van de initiatieven. Met bijna 1.400 collega’s werk je bij gemeente Amersfoort in een relatief kleine ambtelijke organisatie. Dichtbij, nieuwsgierig en aanspreekbaar, dat is ons DNA.

De opdracht

Binnen een paar maanden moet de nieuwe versie van Amersfoort.nl gereed zijn. Jij gaat rondom de zomer en dit najaar helpen bij de contentmigratie. In eerste instantie zal de nadruk van jouw opdracht liggen op webredactie. Dat kan echter verschuiven zodra de nieuwe website gereed is.

Jij gaat ook meedraaien in de newsroom met contentredactie en met het maken van de Tamtam (dagelijks omgevingsbeeld). Je helpt communicatieadviseurs met de uitvoering van allerlei soorten communicatieprojecten. Het werk wordt zowel vanuit huis als vanuit het stadhuis gedaan.  

LET OP!
In het kader van gelijke kansen en het voorkomen van manipulatieve inschrijvingen, waarbij een inschrijver veel verschillende cv’s indient en zo kan sturen op wie in de top komen, mag een inschrijver maximaal 1 offerte/kandidaat aanbieden. Bij meer dan 1 aangeboden offerte/kandidaat zal alleen de eerst binnengekomen aanbieding meedingen naar de opdracht.

Urenregistratie/facturatie
De gewerkte uren dienen te worden geregistreerd via de inhuurdesk van de Gemeente Amersfoort en na akkoord van de inhurende manager kan er via Mijn inhuurdesk op Gemeenteamersfoorthuurtin.nl een factuur digitaal worden verzonden aan de gemeente.

Kandidaatomschrijving

Jij hebt een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van communicatie of journalistiek en je bent goed op de hoogte van de digitale toegankelijkheidsrichtlijnen. Daarnaast ben je een kei in planmatig werken, zowel zelfstandig als met je teamgenoten. Je bent een prettige gesprekspartner: kritisch maar altijd oplossingsgericht.

Verder heb je ervaring met:

  • het CMS van Drupal;
  • het maken van goede B1-niveauteksten;
  • het maken van toegankelijke teksten voor websites;
  • het maken van goede social content;

Daarnaast:

  • weet je hoe je het effect van communicatie kunt bekijken en beoordelen;
  • ben je gewend om te werken in hectiek en kun je snel schakelen.

Interviewplanning

Vrijdag 8 juli of maandag 11 juli.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kennis en ervaring CMS Drupal Je bent bekend met het Content Management Systeem Drupal. Je weet hoe het werkt en hebt er al eerder in gewerkt. Aantoonbaar door opleiding en/of werkervaring.
  • Kennis en ervaring wetgeving digitale toegankelijkheid Je bent op de hoogte van de laatste informatie rondom digitale toegankelijkheids- richtlijnen en wetgeving. Je past ze toe in je dagelijkse werk. Aantoonbaar door opleiding en/of werkervaring.
  • Kennis en ervaring B1 schrijven. Aantoonbaar door opleiding en/of werkervaring.
  • Allrounder: zowel contentspecialist als webredacteur. Jij kunt het allebei. Je bent een aantoonbaar ervaren contentspecialist, maar ook een ervaren webredacteur.
  • Ervaren in het werken met strakke deadlines. Jij presteert goed onder tijdsdruk en je kunt laten zien dat je ervaren bent in het werken met strakke deadlines.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Opleiding Kandidaat heeft recent een opleiding digitale toegankelijkheidsrichtlijnen gevolgd.
  • Werkervaring Kandidaat heeft meer dan 10 jaar ervaring als redacteur
  • Werkervaring 2 de kandidaat heeft bij voorkeur recente werkervaring opgedaan in een vergelijkbare opdracht bij de Gemeente Amersfoort. In verband met het lopende project vernieuwing website en de naderende deadline, is het belangrijk dat kandidaat heel makkelijk kan invliegen en er een minimale inwerktijd nodig is.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview zal worden getoetst op werkervaring, kennis en affiniteit met de uit te voeren opdracht.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox