gemeente Katwijk

Financieel medewerker projectenadministratie

gemeente Katwijk

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.

Onze organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Opdracht 
Binnen de gemeente Katwijk raken projecten direct aan de leefomgeving, van woningbouw tot duurzaamheid. Voor het cluster Projecten, Programma’s en Opgaven (PPO) zoeken wij een tijdelijke financieel medewerker projectadministratie. PPO is het expertisecentrum voor projectmatig, programmatig en opgavegericht werken en ondersteunt alle domeinen binnen de organisatie.

Opdrachtomschrijving
De financieel medewerker draagt zorg voor een betrouwbare, zorgvuldige en volledige projectadministratie. Je ondersteunt projectleiders en collega’s met correcte administratie, declaratie- en factuurverwerking en betrouwbare rapportages. Hiermee geef je inzicht aan projectteams en bestuurders, zodat de juiste keuzes gemaakt kunnen worden 

Werkzaamheden

  • Verwerken, coderen, boeken en controleren van orders en facturen.
  • Signaleren en bespreken van afwijkingen met projectleiders en betrokken collega’s.
  • Onderhouden en verwerken van declaraties en bankmutaties.
  • Opstellen van verkoopfacturen en uitvoeren van btw-aangiftes.
  • Beheren van stamdata van crediteuren, debiteuren, projecten en grootboeken.
  • Aanmaken van verplichtingen, materiële vaste activa en loonjournaalposten.
  • Opstellen en draaien van rapportages vanuit het registratiesysteem (o.a. voor cashflow en maandafsluiting).
  • Bewaken en analyseren van geldstromen en deze vertalen naar financiële overzichten voor projectteams.
  • Bijdragen aan de aanbesteding van een nieuw financieel systeem.
  • Ondersteunen van de projectadministratie en het team projectadvies.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg  
Is hybride werken mogelijk: Ja 
24 uur per week. Onze voorkeur is dat je 2 dagen per week fysiek op kantoor aanwezig kunt zijn. 

 

De Eisen

  • 8. Een maximum uurtarief van €77,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • 2. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • 5. Minimaal een afgeronde MBO 4 diploma;
  • 6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met financiële administratie of projectadministratie binnen een (semi) overheidsorganisatie;
  • 7. Inzetbaar vanaf begin november 2025 tot en met medio mei 2026 voor gemiddeld 24 uur per week;

De Wensen

  • 10. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Key2 finance
  • 9. Een aantoonbare afgeronde Mbo 4 opleiding in een financiële richting
  • 11. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met tijdschrijfsysteem TIM
  • 12. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in financiële administratie of projectadministratie binnen een gemeente of overheid 3 jaar aantoonbare werkervaring in financiële administratie of projectadministratie binnen een gemeente (40 pt) 3 jaar aantoonbare werkervaring in financiële administratie of projectadministratie binnen een overheidsorganisatie (30 pt) Voldoet niet aan 1 van de opties (0 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
22 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox