gemeente Landsmeer

Financieel adviseur/administrateur met focus op boekhouding

gemeente Landsmeer

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Landsmeer is met ongeveer 11.000 inwoners een kleinere zelfstandige gemeente. Onze kernwaarde is ‘Samen’. Goed persoonlijk contact met elkaar en inwoners is ons veel waard. Vanwege de omvang van het ambtelijk apparaat heb je werk met veel zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en variatie. Bij ons kun je je ontwikkelen tot een allrounder. Als vanzelf dienen wij de Landsmeerders, Ilpers en Purmerlanders.

Opdracht
Binnen een organisatie die veelal onder druk staat, werk je mee aan de jaarrekening om er voor te zorgen dat deze tijdig aan het college kan worden aangeboden. Het team financiën bestaat uit 2 adviseurs (plus 1 vacature) en 4 medewerkers op de afdeling administratie, waarbij 1 medewerker daar de coördinatie heeft en veel ervaring op de boekhouding. Door het niet kunnen invullen van een vacature hebben wij, in ieder geval, voor de jaarrekening extra inzet nodig om deze tijdig aan te kunnen leveren, zodat de accountant half april 2023 kan beginnen met zijn controle. De focus ligt daarbij echt op de jaarrekening, de boekhoudkundige vraagstukken en waar nodig een breder financieel adviseurschap. Ons boekhoudkundige systeem is FMS en voor de jaarrekening (P&C cyclus) werken wij met LIAS.

Jouw werkzaamheden:

  • Je speelt een belangrijke rol bij de totstandkoming van de planning- en control documenten waarbij de focus ligt op (de onderbouwing) van de jaarrekening;
  • Tegelijkertijd draag je mede zorg voor de kwaliteit en tijdigheid van dit product;
  • Je hebt periodiek overleg met de coördinator financiën over de voortgang en uitvoering van de jaarrekening en maakt de vertaling naar de boekhouding en zorgt er voor dat die basis continu up tot date is en het dossier gevuld wordt voor de accountant.
  • Je zorgt voor heldere informatieverstrekking
  • Je verricht werkzaamheden voor het opstellen van de jaarrekening;
  • Indien nodig zal er ook gevraagd worden om een breder financieel adviseurschap richting organisatie en daarin ook de adviseurs te kunnen ondersteunen.

Competenties

  • Je bent analytisch sterk;
  • Je brengt structuur en bent resultaatgericht;
  • Je bent communicatief sterk: je bent duidelijk en overtuigend;
  • Je bent een echte teamspeler;
  • Je bent stressbestendig en optimistisch ingesteld.



Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau 4 niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als Financieel adviseur/administrateur binnen een gemeente;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring Financieel adviseur/administrateur binnen een gemeentelijke instelling;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de BBV;
  • Een afgeronde financiële opleiding op minimaal HBO niveau;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox