gemeente Veere

Financieel adviseur

gemeente Veere

De opdrachtĀ­omschrijving

De organisatie
Onze organisatie telt ongeveer 280 medewerkers. Deze medewerkers zijn verdeeld over zes afdelingen; Bedrijfsvoering, Openbare Ruimte, Dienstverlening, Ruimtelijke Ontwikkeling, Maatschappelijke Ontwikkeling en Programma’s & Projecten. Je toekomstige collega’s ervaren korte lijnen binnen de gemeente Veere, een informele werksfeer, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en uitdaging in hun functie.
 
Team 
Financiën binnen de afdeling Bedrijfsvoering Het team van financieel adviseurs bestaat uit 4 directe collega's. Daarnaast bestaat het team financien onder andere uit medewerkers planning en control en financieel administratief medewerkers. 

Opdracht 
Je beoordeelt financiële (project)voorstellen, verzorgt en bewaakt dat financiële adviezen juist en transparant verwoord zijn, maar ook passend binnen de financiële meerjarenbegroting. Je levert een bijdrage aan de totstandkoming van de begroting, de jaarrekening en de bestuursrapportages. Je denkt op een constructieve en positief kritische wijze mee met je collega’s die de verantwoordelijkheid hebben voor grote opgaven binnen de vakafdelingen. Daarbij horen ook verantwoorde keuzes op financieel gebied.

Jij bent de vraagbaak vanuit de organisatie over financiele vraagstukken en adviseert hierin wat er wel en niet mogelijk is. De afdelingen zijn hierin verdeeld over de financieel adviseurs.

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Uren en dagen in overleg  
Is hybride werken mogelijk: Nee  

  

De Eisen

  • 2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • 3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur binnen een gemeente;
  • 4. Beschikbaar per 1 januari 2026 voor minimaal 24 uur per week.
  • 5. Maximaal 1 uur reisafstand van het gemeentehuis in Domburg (benoem duidelijk in het cv de woonplaats).

De Wensen

  • 6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als financieel adviseur binnen een gemeente;
  • 7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen of bijdragen van begrotingen, jaarrekkingen en bestuursrapportages (benoem duidelijk in het cv waar dit is opgedaan);
  • 8. Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van financiĆ«le (project) voorstellen en het opstellen van financiĆ«le adviezen passend binnen een meerjarenbegroting( benoem duidelijk in het cv waar dit is opgedaan).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
22 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox