gemeente Middelburg

Financieel adviseur

gemeente Middelburg

De opdrachtĀ­omschrijving

De Gemeente Middelburg ontwikkelt zich voortdurend. Inwoners, bedrijven en bezoekers staan hierbij centraal. Om onze ambities te realiseren, werken wij met enthousiaste collega's in een informele en professionele sfeer. Samenwerken is daarbij een van onze kerncompetenties. Een grote mate van eigen verantwoordelijkheid is daarbij vanzelfsprekend. Hierbij wordt uiteraard klantgericht gedacht en gewerkt. Middelburg is de hoofdstad van Zeeland en telt 49.000 inwoners. Samen met de gemeenten Vlissingen en Veere vormt Middelburg het gebied Walcheren.

Voor de Gemeente Middelburg zijn we op zoek naar een:
Financieel adviseur (Senior)

Ter vervanging zoekt de gemeente Middelburg voor de afdeling Bedrijfsvoering vanaf 1 november 2024 een financieel adviseur.

Wat ga je doen in deze rol?
* Stelt richtlijnen en de planning op voor de Jaarrekening op en bewaakt deze en rapporteert / adviseert daar over;
* Stelt voor de Jaarrekening en Managementletter (interim-controle) een MT, B&W- en raadsvoorstel op;
* Adviseert de wethouder Financiën en MT over het onderdeel interim-controle en jaarrekening 2024, middels B&W nota;
* Coördineert de toestandkoming van de jaarrekening, ook inhoudelijk, faciliteert hierin de collega’s (financieel consulenten) die op onderdelen de jaarrekening opstellen en fungeert hier als inhoudelijk aanspreekpunt;
* Is eindverantwoordelijk voor de het opstellen van de jaarrekening;
* Is aanspreekpunt voor de externe accountant en fungeert als gesprekspartner op de hiervoor geijkte momenten;
* Werkt samen met de fin. adviseurs en controllers van de afdeling bedrijfsvoering en (strategisch) adviseurs van andere vakafdelingen.

Wat neem je mee naar deze rol?
- Beschikt tenminste over HBO werk- en denkniveau bedrijfseconomie of bedrijfsadministratie;
- Ervaring met (gemeentelijke) financiën;
- Zorgvuldigheid in de zin van accuraat, nauwkeurig en precies maar ook in de afwegingen.

Daar staat tegenover:
Een open en informele werkomgeving waarbij het stadskantoor goed bereikbaar is en zich bevind op een mooie locatie aan het kanaal.
De werktijden zijn flexibel waarin hybride werken mogelijk is. De 20 uur zouden het liefst over zoveel mogelijk dagen verspreiden worden, dat hoeft niet allemaal persé op kantoor, 2x8 en 1x4 zou bijvoorbeeld kunnen, waarvan dan die 2 dagen op locatie zijn. Of de ene week 2 dagen en de andere week 1 dag op kantoor (richtlijn is 50% van de tijd op kantoor).



Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • - Beschikt tenminste over HBO werk- en denkniveau bedrijfseconomie of bedrijfsadministratie;
  • Ervaring met (gemeentelijke) financiĆ«n
  • Zorgvuldigheid in de zin van accuraat, nauwkeurig en precies maar ook in de afwegingen. Graag onderbouwen

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox