Gemeente Weststellingwerf

Financieel administratief medewerker

Gemeente Weststellingwerf

De opdrachtĀ­omschrijving

Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.

Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Voor de financiële afdeling zijn wij op zoek naar een financieel administratief medewerker.

Je functie

Jouw functie als administratief financieel medewerker:
Als administratief medewerker ben jij een belangrijke schakel in het beheer van de financiële administratie. Je zorgt ervoor dat inkomende facturen correct worden verwerkt en tijdig worden betaald. Je hebt veel contact met zowel interne als externe partijen en draagt bij aan een soepele administratie en een tevreden leveranciersnetwerk. 

Globale werkzaamheden 

  • Factuurverwerking: Je beheert inkomende facturen en zorgt dat deze tijdig worden doorgeleid naar de juiste gemeente. Hierbij controleer je de juistheid van de facturen en of ze aan de juiste persoon of afdeling zijn gekoppeld. Nieuwe crediteuren zoek je zelfstandig uit.
  • Contact en communicatie: Je onderhoudt regelmatig contact met leveranciers en interne collega's, zoals budgethouders. Dit doe je zowel telefonisch als per e-mail, waarbij je ook verantwoordelijk bent voor het beheer van de mailboxen en portals.
  • Tijdige betaling van facturen: Je zorgt ervoor dat facturen op tijd bij de codeerders terechtkomen en vervolgens tijdig worden betaald. Jouw nauwkeurige werkwijze voorkomt vertragingen in de betaling aan leveranciers.
  • Eerste betalingen uitvoeren: Je voert de eerste handelingen voor betalingen uit door deze in het betaalsysteem te zetten en zorgt ervoor dat alles juist wordt verwerkt.

Waar ga je werken?
Je komt te werken in het team Administratieve Ondersteuning en Verzekeringen. Dit team biedt ondersteuning op het gebied van personeels- en salarisadministratie, financiële administratie en verzekeringen. Het cluster bestaat uit financiën bestaat uit 10 collega’s. In onderling overleg worden de taken verdeeld. De werkzaamheden kunnen plaatsvinden op alle locaties van de drie OWO-gemeenten, maar je standplaats is Wolvega. 

Wil je weten waarom je toekomstige collega's stiekem trots zijn op hun gemeente en wat ze te vertellen hebben over hun werk? Neem dan een kijkje op werkenbij.weststellingwerf.nl 


Verantwoordelijkheden

Wat verwachten we van jou

Je hebt/bent:

  • Mbo+ werk- en denkniveau in de richting van administratie, financiën of vergelijkbare studierichting;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring als administratief medewerker;
  • Analytisch, accuraat en oplossingsgericht;
  • Een goede basis van communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Ervaring met SAP (iFinancien) is een pluspunt.

     

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november tot en met 31 januari voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november tot en met 31 januari voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Minimaal twee jaar ervaring als administratief, financieel medewerker Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal drie jaar voldoet. Graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.
  • Relevante MBO+ opleiding Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.

De Wensen

  • Externe heeft 3 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeente organisatie.
  • Externe heeft aantoonbaar een opleiding op het gebied van administratie / financiĆ«n.
  • Externe beschikt over 3 jaar recente werkervaring op het gebied van financiĆ«le administratie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
22 oktober 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox