Gemeente Deventer

Financial controller slim warmtenet en regiodeal

Gemeente Deventer

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Groots denken, gewoon doen
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.

Waar je terecht komt
In hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken

Samenwerken, samen doen
Werken bij de gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren én met je collega’s. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.

Team Financien en DOWR Inkoop 
Je komt terecht in een team van ongeveer 30 collega’s, bestaande uit business control, financial control en beheer, P&C consolidatie en financieel beleid, treasury en inkoopadviseurs.  We zijn verantwoordelijk voor de totstandkoming van de produkten uit de planning- en controlcyclus en advisering hierin, het financieel beleid van gemeente Deventer en de gezamenlijke inkoopadvisering voor de gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte.

Wat ons typeert? Nauwe samenwerking binnen én buiten het financiële domein, vanuit breed belang mede vormgeven financieel gezonde organisatie en het bouwen aan een toekomstbestendige inkoopfunctie. Er wordt samengewerkt vanuit een professionele houding. Op dit moment staan we aan de start van een nieuwe fase: het integreren van inkoop en financiën in één team, een goede afbakening met concerncontrol, met veel ruimte voor ontwikkeling en samenwerking. 

Opdracht 
Wij zoeken tijdelijk een ervaren financieel controller fysiek domein om samen met de business controller en stakeholders ingezet te worden voor de opgave Slim WarmtenetEen uitdagend, complex en maatschappelijk project.
Je:

  • Bent sparringspartner voor projectmanagement, directie warmtebedrijf, collega’s financiën
  • Adviseert over de financiën en verwerkt begrotingswijzigingen
  • Toetst en bewaakt BBV en gemeentelijke kaders
  • Analyseert en stelt prognoses op en biedt ondersteuning bij (meerjaren)ramingen
  • Zorgt voor financiële ondersteuning bij de lopende exploitatie
  • Signaleert (financiële) risico’s in de exploitatie
  • Adviseert over inrichting financiële processen
  • Controleert de projectadministratie en zorgt voor projectrapportages

 Je bent tevens gesprekspartner richting projectteam en directie warmtebedrijf en trekt hierin samen op met de business controller.
Daarnaast zorg je voor de advisering en ondersteuning mbt te middelen van de regiodeal. je ontzorgt hierin je collega financial controllers, en levert ook de input voor de SISA verantwoording.

Benodigd aantal professionals 
1.

CV-eisen  
CV en door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag  
Is hybride werken mogelijk: Ja 

De Eisen

  • Er mag slechts één partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden. Een ZZP’er via tussenkomst, waar een bureau een vergoeding voor ontvangt, wordt gezien als rechtstreeks.
  • Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: , telefoon en toebehoren. een laptop wordt wel aangeboden vanuit de organisatie;
  • Een motivatie, opgesteld door de kandidaat zelf, is toegevoegd aan het CV van de kandidaat;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller en business controller fysiek domein binnen een (semi-)overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met BBV;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met applicaties Lias en SAP;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller of business controller;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring financial controller en business controller fysiek domein binnen een gemeente;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 september 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox