Provincie Utrecht

Financial controller landelijk gebied

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht

  • Betrouwbaarheid financiële informatie

Het vaststellen van de betrouwbaarheid van de opgeleverde financiële informatie door middel van analyses en controles en het  verzorgen van complexe financiële mutaties.

  • Tijdige en juiste bijdrage aan P&C producten

Het coördineren en toetsen van de financiële bijdragen van het programma Landelijk Gebied voor de planning & control producten, zodat deze informatie juist, tijdig en volledig verwerkt wordt.

  • Ondersteuning budgethouders

Het opstellen van financiële rapportages, maandelijkse bespreking met budgethouders en ondersteuning en advisering bij complexe financiële vraagstukken zodat het management tijdig en op basis van volledige informatie tot besluitvorming kan komen.

Jouw spilfunctie vereist dat je een verbinder bent, die in staat is om soms taaie financiële materie op een eenvoudige wijze bij anderen over te brengen en hen mee te nemen in de processen.

Je bent medeverantwoordelijk voor het uitvoeren van de planning en control cyclus van het programma Landelijk Gebied. Je bent een belangrijke schakel in de planning en control cyclus en het tot stand brengen van de planning en control producten van het programma Landelijk Gebied. Hierbij werk je nauw samen met de Business Controller en de Financieel beleidsondersteuner.   

Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • het coördineren en toetsen van de financiële bijdragen van jouw programma voor de planning en control producten (zoals de kadernota, begroting, voorjaarsrapportage, najaarsrapportage, slotwijziging en jaarrekening) en het verzorgen van complexe financiële mutaties;
  • adviseren op financiële vraagstukken, zoals die o.a. verwoord worden in collegevoorstellen;
  • ondersteunen van de budgethouders met financiële vraagstukken en hen helpen met de budgetbewaking, o.a. door het opstellen van managementrapportages op diverse thema’s, zoals de voortgang op financiën en personeel;
  • het optimaliseren van het gebruik van de financiële systemen en een vertaling van financiële kaders naar concrete acties binnen de programma’s;
  • begrotingswijzigingen uitvoeren en indien van toepassing zorgen voor een aansluiting met de projectadministratie in samenwerking met de projectcontrollers;

Competenties

Persoonlijke eigenschappen

  • Je hebt een flexibele, kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en een grote resultaatgerichtheid
  • Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig
  • Je bent een duidelijke senior, die het vakgebied beheerst en zeer goed kan communiceren met de lijnorganisatie en functionele aanwijzingen kan geven.

Vaardigheden

  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je bent nauwkeurig en zorgvuldig in het werk
  • Kan goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden en behoudt het overzicht

Kennis

  • Kennis van overheidsfinanciën en van de verschillende bestuurlijke besluitvormingsprocessen
  • Je hebt kennis van en analytisch inzicht in de administratie en de vertaling daarvan in de verschillende P&C producten
  • Je hebt kennis van en bent vaardig met de IT systemen: SAP 4Hana, LIAS en Excel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

De Eisen

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 25 juni 2025, gelieve hier rekening mee te houden
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller/adviseur bij een gemeente of provincie in de afgelopen 10 jaar.

De Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel controller/adviseur bij een gemeentelijke of provinciale overheid met overheidsfinanciën;
  • Aantoonbare werkervaring met SAP, LIAS en PowerBI. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan.
  • Een afgeronde financiële opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox