Provincie Utrecht
geen max tarief
Utrecht
36 uur per week
08 oktober 2024
08 april 2025
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht:
Binnen het domein Bedrijfsvoering, Informatie en Organisatie; Team Financiën 1
Wat ga je doen?
Jouw spilfunctie vereist dat je een verbinder bent, die in staat is om soms taaie financiële materie op een eenvoudige wijze bij anderen over te brengen en hen mee te nemen in de processen.
Je bent medeverantwoordelijk voor het uitvoeren van de planning en control cyclus binnen een organisatieonderdeel van provincie Utrecht. Je bent hier de essentiële schakel, die de P&C-cyclus binnen het organisatieonderdeel helpt coördineren, aan budgethouders en projectleiders financiële informatie en advies geeft en zorgt voor de complexere financiële mutaties.
Je werkt daarbij nauw samen met de business controller(s) voor je domein en met de financieel beleidsondersteuners.
Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn:
- Het coördineren en toetsen van de financiële bijdragen van het domein mobiliteit voor de planning en control producten (jaarrekening en slotwijziging) en het verzorgen van complexe financiële mutaties;
- Adviseren op financiële vraagstukken, zoals die o.a. verwoord worden in collegevoorstellen;
- Ondersteunen van de budgethouders met financiële vraagstukken en hen helpen met de budgetbewaking, o.a. door het opstellen van managementrapportages op diverse thema’s, zoals de voortgang op
financiën en personeel;
- Begrotingswijzigingen uitvoeren en indien van toepassing zorgen voor een aansluiting met de projectadministratie in samenwerking met de projectcontrollers.
Je werkt nauw samen met de businesscontroller(s) van het domein en richt samen met hen de P&C-cyclus in.
Competenties
A. Persoonlijke eigenschappen
1. Je hebt een flexibele, kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en een grote resultaatgerichtheid;
2. Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig;
3. Je bent een duidelijke senior, die het vakgebied beheerst en zeer goed kan communiceren met de lijnorganisatie en functionele aanwijzingen kan geven.
B. Vaardigheden
4. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
5. Je bent nauwkeurig en zorgvuldig in het werk;
6. Kan goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden en behoudt het overzicht.
C. Kennis
7. Kennis van overheidsfinanciën en van de verschillende bestuurlijke besluitvormingsprocessen;
8. Je hebt kennis van en analytisch inzicht in de administratie en de vertaling daarvan in de verschillende P&C producten;
9. Je hebt kennis van en bent vaardig met de IT systemen: SAP 4Hana, LIAS en Excel.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja (in overleg)
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox