Nationale Politie

Docent professionele beroepsidentiteit

Nationale Politie

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Je draagt zelfstandig bij aan de uitvoering en de ontwikkeling van het onderwijs aan de opleiding Bachelor Politiekunde op het gebied van professionele beropesidentiteit en persoonlijke ontwikkeling.

 

 

Een vak leren is een ding, een goede professional worden is heel iets anders. Daarvoor zoeken we een professional die een voorbeeld kan zijn in hoe je afwegingen maak om tot een goede keuze te komen. Omdat de student een aantal zaken van zichzelf moet onderzoeken is het van belang dat je niet alleen zelfkennis  hebt, maar ook beschikt over mensenkennis. Jij bent een bevlogen en betrokken die inspirerend is voor de studenten. Zij weten jou makkelijk te vinden want je bent goed benaderbaar.

 

Voor het verstevigen van de leerlijn professionele indentiteit binnen het curriculum werkt je nauw samen met collega-docenten uit andere vakgebieden en andere opleidingen binnen het hoger onderwijs van de politieacademie. Je biedt studenten de kennis, vaardigheden en attitude die nodig is om als beginnend beroepsbeoefenaar te kunnen functioneren in een dynamische beroepspraktijk van de politie.

 

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opleveren/behalen van een aantal resultaten (zie verantwoordelijkheden).

 

Doelstelling

Het doel is het versterken van Leerlijn Porfessionele ontwikkeing van de studenten binnen de bachelor opleiding Politiekunde.

 

Verantwoordelijkheden

Je beschikt over veel trainerservaring. Je bent flexibel en deskundig in het aanbieden van de lesstof. Ook heb je ruime ervaring in intervisie en persoonlijke effectiviteitsprogramma’s. Je bent open, nieuwsgierig, toegankelijk en kan de student prikkelen om zichzelf verantwoordelijk te voelen voor het leerproces en voor de eigen persoonlijke ontwikkeling.

 

Als docent van de Leerlijn Professionele Ontwikkeling begeleid je studenten die in opleiding zijn tot politiekundige Je beoordeelt studenten op hun ontwikkeling en functioneren in de praktijk en bewaakt de voortgang van het leerproces. Daarbij help je hen hun curriculum en portfolio samen te stellen. In de opleiding tot politiekundige wordt aandacht besteedt aan de ontwikkeling van de professionele beroepsidentiteit. In dit onderdeel wordt de student uitgenodigd om een aantal zaken van zichzelf te onderzoeken. Je verzorgt onderwijs op het gebied van de professionele beroepsidentiteit.. Daarnaast  verzorg je de examinering van deze leerlijn.

 

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opleveren/behalen van de volgende resultaten:

- Het verzorgen van training m.b.t. professinele beropesidentiteit;

- Het afnemen van proeven van bekwaamheid binnen het vakgebied en rapporteert hierover;

- Ontwikkelen van de leerlijn Professionele ontwikkeling van studenten binnen het HBO bachelor programma;

- Verdere ondersteuning studentbegeleiders.

 

Contacten

Binnen de Politieacademie met collega's binnen en buiten het team, met studenten en met teamleiding.

 

Opleiding

Een relevante afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal WO niveau binnen de Sociale Wetenschappen;

Een aanvulling met didactische scholing (bko/bke) is een pre.

Professionele kennis en werkervaring

Minimaal 2 jaar werkervaring als docent e/ o coach e/o trainer voor hoger opgeleiden, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Werkervaring (als docent) op het gebied persoonlijk, beroeps- en professionele identiteit is een pre.

Werkervaring met thesisbegeleiding is een pre.

Je bent en blijft op de hoogte van de recente ontwikkelingen binnen jouw vakgebied.

Werkervaring met het ontwikkelen en verzorgen van onderwijsbijdragen.

Werkervaring met het afnemen van proeven van bekwaamheid en rapportage hierover.

Werkervaring met het implementeren van nieuwe onderwijsprogramma’s.

Werkervaring met het aan elkaar verbinden van praktische- en theoretische kennis.

Ervaring met de politieorganisatie (of defensie of KMAR) is een pre.

Competenties

Coachen: Verkent de ontwikkelbehoeften van studenten en stimuleert, motiveert en coacht hen om hun vakbekwaamheid op een hoger niveau te brengen en de studenten zo verder te ontwikkelen.

Kwaliteitsgerichtheid: Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren.

Initiatief: Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De Externe is inzetbaar vanaf 01 04 2022 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31 03 2023 voor 18 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Eis 2. Minimaal een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op WO niveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
  • Eis 3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als docent e/ o coach e/o trainer, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 4. Werkervaring (als docent) op het gebied persoonlijk, beroeps- en professionele identiteit is een pre. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 5. Vereiste competenties/vaardigheden: Coachen: Verkent de ontwikkelbehoeften van studenten en stimuleert, motiveert en coacht hen om hun vakbekwaamheid op een hoger niveau te brengen en de studenten zo verder te ontwikkelen. Kwaliteitsgerichtheid: Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren. Initiatief: Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Wens 1. Werkervaring (als docent) op het gebied persoonlijk, beroeps- en professionele identiteit Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 2. Werkervaring met het ontwikkelen en implementeren van nieuwe onderwijsprogramma’s Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 3. Ervaring met de politieorganisatie (of defensie of KMAR) Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 4. Een aanvulling met didactische scholing (bko/bke) Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox