Nationale Politie
max €80 per uur
Gelderland
18 uur per week
01 april 2022
31 maart 2023
Opdracht omschrijving
Je draagt zelfstandig bij aan de uitvoering en de ontwikkeling van het onderwijs aan de opleiding Bachelor Politiekunde op het gebied van professionele beropesidentiteit en persoonlijke ontwikkeling.
Een vak leren is een ding, een goede professional worden is heel iets anders. Daarvoor zoeken we een professional die een voorbeeld kan zijn in hoe je afwegingen maak om tot een goede keuze te komen. Omdat de student een aantal zaken van zichzelf moet onderzoeken is het van belang dat je niet alleen zelfkennis hebt, maar ook beschikt over mensenkennis. Jij bent een bevlogen en betrokken die inspirerend is voor de studenten. Zij weten jou makkelijk te vinden want je bent goed benaderbaar.
Voor het verstevigen van de leerlijn professionele indentiteit binnen het curriculum werkt je nauw samen met collega-docenten uit andere vakgebieden en andere opleidingen binnen het hoger onderwijs van de politieacademie. Je biedt studenten de kennis, vaardigheden en attitude die nodig is om als beginnend beroepsbeoefenaar te kunnen functioneren in een dynamische beroepspraktijk van de politie.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opleveren/behalen van een aantal resultaten (zie verantwoordelijkheden).
Doelstelling
Het doel is het versterken van Leerlijn Porfessionele ontwikkeing van de studenten binnen de bachelor opleiding Politiekunde.
Verantwoordelijkheden
Je beschikt over veel trainerservaring. Je bent flexibel en deskundig in het aanbieden van de lesstof. Ook heb je ruime ervaring in intervisie en persoonlijke effectiviteitsprogramma’s. Je bent open, nieuwsgierig, toegankelijk en kan de student prikkelen om zichzelf verantwoordelijk te voelen voor het leerproces en voor de eigen persoonlijke ontwikkeling.
Als docent van de Leerlijn Professionele Ontwikkeling begeleid je studenten die in opleiding zijn tot politiekundige Je beoordeelt studenten op hun ontwikkeling en functioneren in de praktijk en bewaakt de voortgang van het leerproces. Daarbij help je hen hun curriculum en portfolio samen te stellen. In de opleiding tot politiekundige wordt aandacht besteedt aan de ontwikkeling van de professionele beroepsidentiteit. In dit onderdeel wordt de student uitgenodigd om een aantal zaken van zichzelf te onderzoeken. Je verzorgt onderwijs op het gebied van de professionele beroepsidentiteit.. Daarnaast verzorg je de examinering van deze leerlijn.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opleveren/behalen van de volgende resultaten:
- Het verzorgen van training m.b.t. professinele beropesidentiteit;
- Het afnemen van proeven van bekwaamheid binnen het vakgebied en rapporteert hierover;
- Ontwikkelen van de leerlijn Professionele ontwikkeling van studenten binnen het HBO bachelor programma;
- Verdere ondersteuning studentbegeleiders.
Contacten
Binnen de Politieacademie met collega's binnen en buiten het team, met studenten en met teamleiding.
Opleiding
Een relevante afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal WO niveau binnen de Sociale Wetenschappen;
Een aanvulling met didactische scholing (bko/bke) is een pre.
Professionele kennis en werkervaring
Minimaal 2 jaar werkervaring als docent e/ o coach e/o trainer voor hoger opgeleiden, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Werkervaring (als docent) op het gebied persoonlijk, beroeps- en professionele identiteit is een pre.
Werkervaring met thesisbegeleiding is een pre.
Je bent en blijft op de hoogte van de recente ontwikkelingen binnen jouw vakgebied.
Werkervaring met het ontwikkelen en verzorgen van onderwijsbijdragen.
Werkervaring met het afnemen van proeven van bekwaamheid en rapportage hierover.
Werkervaring met het implementeren van nieuwe onderwijsprogramma’s.
Werkervaring met het aan elkaar verbinden van praktische- en theoretische kennis.
Ervaring met de politieorganisatie (of defensie of KMAR) is een pre.
Competenties
Coachen: Verkent de ontwikkelbehoeften van studenten en stimuleert, motiveert en coacht hen om hun vakbekwaamheid op een hoger niveau te brengen en de studenten zo verder te ontwikkelen.
Kwaliteitsgerichtheid: Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren.
Initiatief: Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox