Gemeente Urk

Directiesecretaris

Gemeente Urk

De opdracht­omschrijving

Directiesecretaris 

Waar kom je te werken

Gemeente Urk met bijna 23.000 inwoners groeit hard, heeft veel ambities en is volop in ontwikkeling. De focus van de gemeente Urk ligt op groei waarin wonen, werken en recreëren centraal staan.
De gemeente Urk werkt hard aan een aantal ontwikkelingen waaronder: de  “Zeeheldenwijk”, een  woonwijk met 1.600 woningen. “Port of Urk”, een nieuw bedrijventerrein van 90 ha aansluitend aan de nieuwe servicehaven die door de Provincie Flevoland wordt gerealiseerd. Daarnaast de herontwikkeling van bedrijventerreinen zoals “Lemsterhoek” en “Westgat” maar ook herontwikkeling van diverse woningbouwlocaties zoals “Noorderzand”. Er wordt aandacht besteed aan het thema “ondermijning en bestuurlijke weerbaarheid”. Daarnaast is de organisatie nog volop in ontwikkeling. 
Dit vraagt een multidisciplinaire aanpak waarbij je werkt met interne en externe professionals. Met 214 collega’s werken we samen in een informele en pragmatische werkomgeving, waar waarden als verbinden, verantwoordelijkheid en vertrouwen belangrijk zijn.
Het cultuurhistorisch centrum, winkels, scholen, de haven, bos en IJsselmeer zijn allemaal op loopafstand. De omgeving is prachtig.
Als directiesecretaris val je direct onder de gemeentesecretaris. Door je functie heb je een breed netwerk en veel contact met de gemeentesecretaris, de managers, de medewerkers van de organisatie en de contactpersonen in de regionale samenwerkingen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid.

Opdrachtomschrijving voor de kandidaat:
Je bent vooral de rechterhand van de gemeentesecretaris, maar ook de verbinder tussen het bestuur, de organisatie en de regio. Je adviseert haar op het proces van de bestuurlijke besluitvorming en bewaakt de kwaliteit van dit proces. Je adviseert het management over strategische, maatschappelijke en/of organisatievraagstukken en processen vanuit een integrale en brede blik. Je helpt bij de weging van vraagstukken en belangen en denkt strategisch en tactisch mee met MT over de visie en ambities. Je bevordert de samenhang in de ontwikkeling en uitvoering van beleid en processen. Afhankelijk van het vraagstuk vervul je een trekkende of ondersteunende rol bij maatschappelijke of organisatie-vraagstukken. Jij bent op strategisch niveau de link naar verschillende samenwerkings-verbanden en adviseert hierover. Denk daarbij in ieder geval aan DUN, VNG, Provincie Flevoland (Strategische Agenda Flevoland, Samen maken we Flevoland).

De Eisen

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed. De VOG aanvraag dient in overleg te gaan met de afdeling P&O van de opdrachtgever.
  • De kandidaat zorgt voor een eigen laptop en telefoon.
  • Kandidaat heeft op CV tenminste 1 voor de opdracht relevante referentie toegevoegd.
  • Kandidaat beschikt over academisch werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding of middels opgedane werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de overheid.
  • Kandidaat is voor minimaal 32 uur per week beschikbaar.
  • Indien van toepassing: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Competenties • Proactief; • verbinder; • flexibele en loyale werkhouding; • omgevingsbewust en organisatie- en bestuurlijk sensitief; • stressbestendig; • sterke mondelinge en schriftelijke communicatie; • representatief.
  • Minimaal 3 jaar ervaring binnen de overheid.
  • Op CV aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie (vb. directiesecretaris, management-assisstent ook mogelijk mits aan het gevraagde opleidingsniveau wordt voldaan).
  • De briefselectie vindt dinsdagmorgen 7 mei 2024 plaats. De kandidaten die voor een gesprek kunnen worden uitgenodigd worden daarover in de loop van dinsdagmiddag geïnformeerd. De gesprekken vinden plaats op woensdag morgen 8 mei 2024. Wij verzoeken de kandidaten hier nadrukkelijk rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox