Nederlandse Spoorwegen
geen max tarief
Utrecht
36 uur per week
24 oktober 2022
23 oktober 2023
Inhuuropdracht
Functie/Opdracht: Digitaal Strateeg
Locatie: Utrecht
Startdatum: 24-10-2022
Einddatum: 23-10-2022
Optie op verlenging: Ja
Uren per week: 36
Uiterlijk aanbieden voor: donderdag 6 oktober 2022 voor 12.00
Selectiegesprekken zijn op: Worden z.s.m. ingepland na de sluitingsdatum
Daarom kies je voor deze vacature Digitaal Strateeg – Digitale service en persoonlijke reisinformatie bij NS
Context
Begin 2020 is de NS strategie ‘Nederland duurzaam bereikbaar. Voor iedereen’ gelanceerd. Belangrijke pijlers zijn het treinnetwerk van de toekomst, stations als knooppunt van mobiliteit & leefbaarheid en flexibel en veelzijdig reizen met de NS-app.
Flexibel en veelzijdig reizen: dit betekent dat NS transformeert van treinbedrijf naar een breed mobiliteitsbedrijf en duurzame deur-tot-deur reizen voor iedereen beschikbaar maakt via o.a. de app.
Deze ambitie vullen we in op inhoud, op organisatie en op technologie. Een baanbrekend en innovatief traject naar de next level digitale reizigersbeleving.
Doel van rol
Als Digitaal Strateeg zal je de teams ondersteunen die verantwoordelijk zijn voor het domein service en persoonlijke reisinformatie. Deze teams betreffen zowel business als IT georiënteerde teams, zij werken nauw samen aan hetzelfde doel: een onderscheidende service ervaring bieden voor onze reizigers. In jouw rol fungeer je als katalysator die de product owners in staat stelt om een overkoepelende en eigen visie te ontwikkelen met bijbehorende roadmaps. Sterker, je maakt het voor hen mogelijk om die ook zelf te ownen. Met de ervaring die je uit eerdere opdrachten meebrengt ben je in staat om hen te helpen bij het vertalen van de ambities in de digitale strategie naar initiatieven en kortere termijn doelen en te zorgen dat NS onderscheidende digitale ervaringen kan bieden aan onze reizigers. Je doet dit natuurlijk niet alleen; je wordt onderdeel van het voorbereidingsteam Digital Strategy & Execution (DSX), waarin verschillende digitale expertises verenigd worden.
In meer detail, dit ga je doen:
Hier gebeurt het
NS Commercie en IT transformeren naar een meer wendbare organisatie. Daarvoor zijn de commerciële en IT-organisatie samengevoegd in een nieuwe ‘agile’ structuur: ComIT. ComIT draagt zorg voor het ontwikkelen en realiseren van de (commerciële) proposities van NS.
Door de integratie van Commercie en IT kunnen we sneller innoveren. Denk hierbij aan innovaties van onze digitale dienstverlening. Reizigers kiezen steeds vaker voor E-tickets op hun telefoon, gebruiken de zitplaatszoeker in de app en een chatbot of app voor contact met de NS Klantenservice. Onze ambitie is dat reizigers steeds makkelijker kunnen reizen. Van station naar station, van deur tot deur.
Dat betekent dat we van een treinbedrijf een breed mobiliteitsbedrijf worden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen om reizigers beter te kunnen spreiden. Vanuit ComIT willen we de dienstverlening bieden waarmee we de groei en spreiding aankunnen en onze ambitie realiseren om een brede mobiliteitsaanbieder te worden.
Jouw werkzaamheden vinden plaats bij Resultaten Cluster Reizigers. Dit zal deels in het voorbereidingsteam digital strategy & execution zijn, waarin experts op gebied van strategie, tech en data samenwerken aan de realisatie van de digitale ambities. Daarnaast zal je binnen het domein service & persoonlijke reisinformatie samenwerken met de product owners en de NS Business Owner Service aan proposities voor een onderscheidende, empathische service en proactieve reisbegeleiding via onze digitale kanalen.
Continu leren, ontwikkelen en verbeteren staan centraal binnen ComIT. Voor meer informatie over de ComIT organisatie, kijk op: https://werkenbijns.nl/comit/.
Ons hoofdkantoor in Utrecht is jouw thuisbasis, maar het zeker mogelijk een deel van je werkzaamheden vanuit huis te doen.
Dit neem je mee
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox