Nationale Politie
max €120 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 november 2025
31 oktober 2027
Opdrachtomschrijving
We zoeken vooral een T-Shaped Informatie/Business Analist die bereid is om haar of zijn handen uit de mouwen te steken en mee te werken aan een optimale dienstverlening en doorontwikkeling van ons product.
Eén van de kerntaken van de Informatie Analist is het analyseren van de werkprocessen, informatiestromen en functionele problemen en het in kaart brengen van wensen en eisen van de gebruikers.
Het gaat hier met name om gebruikers van ketenpartners (uit de migratie en strafrechtketen) en de politie collega’s in het veld. Hebben zij een wijzigingsverzoek? Dan wordt uitgezocht wat dit verzoek betekent voor de processen en het systeem.
In samenwerking met de Product Owner zorgt de Analist, samen met de DevOps teams, dan voor een heldere vertaling in features en de uitwerking in user stories, zodat het team deze zonder problemen tijdens de sprint kan realiseren. Technisch inzicht is belangrijk.
Verantwoordelijkheden
- Inrichten, verbeteren en optimaliseren van informatiesystemen en gegevensstromen.
- Ondersteunen van de Product Owner, teamleden, gebruikers en ketenpartners met het optimaliseren van de arbeidsprocessen, procedures of dagelijkse werkzaamheden.
- Afstemmen met andere (business-/IV-) analisten en op business niveau kunnen functioneren.
- Mede verantwoordelijk voor een optimale samenwerking met de DevOps teams.
- Borgen van de visie, de strategie en het beleid van de Nationale Politie.
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Let op: Piketdienst van toepassing.
LET OP: In verband met het spoedkarakter van deze opdracht, wordt deze aanvraag verkort uitgezet. Reageren kan tot 4 September 2025 tot 8.00 uur.
Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.
Voor het registreren en verifiëren van persoonsgegevens van verdachten en vreemdelingen met behulp van documenten, vingerafdrukken en foto’s gebruikt de nationale politie identificatie zuilen. Via het achterliggende systeem, de Basis Voorziening Identiteitvaststelling (BVID), kan ook worden bepaald of degene die wordt geregistreerd dan wel geverifieerd al bij de politie of bij ketenpartners bekend is. Bijvoorbeeld omdat de betreffende persoon al eerder is aangehouden, zijn biometrisch spoor eerder ergens is gevonden of omdat deze persoon als vreemdeling Nederland of een ander Europees land is binnengekomen.
De Analist zorgt ervoor dat de functionaliteit van de identificatie en registratie zuilen van de Politie en het backoffice systeem BVID, optimaal aansluiten bij de wensen en eisen van gebruikers en ketenpartners. Dus de kandidaat moet zowel uitstekend inzicht hebben op de business als ook op de bijhorende ICT.
Aanspreekpunt voor- en werkt samen met de (DevOps) teamleden, de Product Owner, ICT-collega’s en de collega’s van de Dienst Informatiemanagement, en afstemming met de business (oa business analisten) en andere interne en externe stakeholders.
Competenties
Maatschappelijke oriëntatie - Is alert op en verdiept zich in de relevante (maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke) ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en benut deze kennis effectief voor de eigen functie of organisatie.
Organisatiesensitiviteit - Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.
Overtuigingskracht - Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën.
Coachen - Verkent de ontwikkelbehoeften van medewerkers en stimuleert, motiveert en coacht hen om hun vakbekwaamheid op een hoger niveau te brengen en de medewerkers zo verder te ontwikkelen.
Klantgerichtheid - Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.
Systeemdenken - Herkent zowel het groter verband als de interne samenhang binnen vraagstukken en is zich bewust van de eigen positie en invloed in dat grotere geheel.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox