gemeente Utrecht

Decentraal inkoper gemeente Utrecht

gemeente Utrecht

  • max €100 per uur

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 26 augustus 2022

  • 01 februari 2023

De opdracht­omschrijving

Decentrale inkoper gemeente Utrecht
Periode:           Z.s.m. tot 1 februari 2023 met 19 verlengingsopties van 1 maand tot een totaal maximum van 24 maanden.
Belasting:         32 tot 36 uur per week
Tarief:              Max. € 100,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
De gemeente Utrecht koopt jaarlijks voor circa € 550 miljoen in. We kopen meubels en elektrische energie, maar ook bijvoorbeeld inhuurkrachten, software, bruggen, aanvullende zorg en grondbemonstering. Mede omdat de omvang en diversiteit van onze inkoop zo groot is, is het belangrijk dat we doeltreffend zijn. Het doel is allereerst dat we de goede dingen kopen, passend bij de behoefte en voor de meest gunstige prijs. Daarbij staat integer, objectief en transparant handelen hoog in het vaandel.

Op dit moment hebben we een opdracht voor een decentrale inkoper bij het bedrijfsbureau van de Stadsbedrijven van Utrecht. Je werkt in een team van 4 inkopers en 5 contractmanagers voor alle onderdelen van de Stadsbedrijven. Wij verzorgen de inkoop en het beheer van de contracten voor sportaccommodaties, auto’s, materialen, groenvoorzieningen, wegen, lantarenpalen, kortom alles wat je in de openbare ruimte tegen kunt komen. Duurzaamheid staat bij ons hoog in het vaandel bij de producten die we inkopen. Het werk neemt toe en aan de inhoud worden steeds hogere eisen gesteld, omdat de complexiteit toeneemt. Hierop zijn we onszelf aan het heroriënteren.

Intussen loopt het werk door en daarvoor hebben we versterking nodig. We hebben je niet alleen nodig om inhoudelijk werk op te pakken, maar ook om met ons mee te denken over de toekomst.

Je taken zijn

  • Uitvoeren van inkoop, van inkoopbehoefte t/m het contract tussen €20.000,- en €215.000,- voor diensten en leveringen en tussen €50.000,- en €1.500.000,- voor werken;
  • Ondersteuning bieden aan aanvragers en contracteigenaren;
  • Voorbereiden van Nationale/Europese aanbestedingen voor het organisatieonderdeel;
  • Aanspreekpunt voor de relevante productgroep eigenaren;
  • Aanspreekpunt voor het management en controllers over inkoopzaken (nacalculatie; benutting contracten; komende inkooptrajecten)


We verwachten van jou

  • Je bent in staat zelfstandig inkoopvraagstukken op te pakken, en als inkoper op te treden bij meervoudige onderhandse aanbestedingen;
  • Je werkt samen met de projectleider en het aanbestedingsteam, Juridische Zaken en Inkoop Centraal om tot een optimale aanbesteding te komen;
  • Je stemt af met financieel deskundigen en adviseert actief aan het aanbestedingsteam en de opdrachtgever;
  • Je bent aanspreekpunt voor de interne opdrachtgevers en de collega’s in de uitvoerende teams en bewaakt met hen de realisatie van de aanbestedingstrajecten en monitort de kwaliteit daarvan;
  • Voor de jou toebedeelde dossiers voer je periodiek contractoverleg;
  • Je vindt het leuk om je kennis te delen met - en te fungeren als sparringpartner en coach voor je collega’s.


Dit breng je mee

  • Je beschikt over HBO werk- en denk niveau en hebt bij voorkeur een inkoop gerelateerde opleiding gevolgd;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van inkoop, bij voorkeur ook met contractmanagement, bij een overheidsorganisatie (gemeente) en voor de werkzaamheden die in de openbare ruimte plaats vinden;
  • Je bent deskundig en kunt snel worden ingezet op het gebied van inkoop en contract- en leveranciersmanagement;
  • Je bent resultaatgericht en besluitvaardig. Je schakelt makkelijk van denken naar doen en het lukt je om anderen daarin mee te krijgen. Je gaat voor het resultaat en doet wat nodig is om dat met elkaar te bereiken;
  • Je realiseert je dat je in een politiek-bestuurlijke omgeving terecht komt. Je bent in staat om collega’s en managementteam goed en helder te adviseren;
  • Je bent accuraat, bent handig in het werken met systemen en hebt financieel inzicht.​​​​​​​


Goed om te weten:
We werken hybride thuis en op locatie. Afspraken zijn meestal op de Tractieweg of het Stadskantoor. Bij de Tractieweg is voldoende gratis parkeergelegenheid. We gaan ervan uit dat je je eigen devices meebrengt, waarop je werkt en bereikbaar bent.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau, aangetoond middels eerdere projecten.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Je hebt een opleiding gevolgd op het gebied van inkoop/contractmanagement, bijvoorbeeld een NEVI-opleiding.
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in het vakgebied van inkoop en bij voorkeur ook met contractmanagement. ​​​​​​​ - Meer dan 6 jaar ervaring - 2 tot 6 jaar ervaring - Minder dan 2 jaar ervaring
  • Je hebt recente opdrachten uitgevoerd in het vakgebied van inkoop bij een gemeente of overheidsorganisatie.  ​​​​​​​ - Bij G-4 gemeente - Bij 100.000+ gemeente - Bij kleine gemeenten - Geen ervaring bij de overheid
  • Je heb recent specifieke opdrachten uitgevoerd op het gebied van inkoop en contractmanagement.​​​​​​​ - In meer dan 5 opdrachten - In 3 tot 5 opdrachten - In 1 of 2 opdrachten - Geen opdrachten

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox