Nederlandse Spoorwegen

Crm specialist

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving

Startdatum: 1-10-2025
Einddatum: 31-03-2026
Locatie: Utrecht
Uiterlijk aanbieden: 24-09-2025 13:00 uur
Selectiegesprekken: 2-10-2025
Maximum tarief*: €85,-
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager FastFlex, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.

Dit ga je doen

Onze specialisten gebruiken de nieuwste technieken om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep te brengen. We werken daarbij in agile teams om onze expertise en slagkracht te vergroten. Als CRM Specialist bij het resultaatcluster Consument ben jij hierin een essentiële speler. Het is jouw taak om op data gedreven wijze, gepersonaliseerde journeys te ontwikkelen en te implementeren. Je maakt hierbij gebruik van o.a. het CDP (Blueconic) en kijkt op basis van kwalitatieve en kwantitatieve data wat werkt en wat niet. Je vindt het leuk om te experimenteren en resultaten te analyseren om continu te verbeteren. Zo streef je naar het realiseren van een groei in het reizen van de bestaande reizigers. Je snapt goed hoe de verschillende kanalen hierbij een rol kunnen spelen. Verder heb je ervaring met het activeren van klanten, het verhogen van loyaliteit en het verlagen van churn. Je vind het leuk om samen te werken met marketeers, e-commerce en content specialisten in het team om maximale bijdrage te leveren aan de doelstellingen. Ook krijg je energie van de samenwerking met andere CRM specialisten binnen NS met als doel van elkaar te leren en steeds persoonlijker en effectiever met onze doelgroepen te interacteren. Als expert weet jij als geen ander hoe je het potentieel van gepersonaliseerde marketing binnen de verschillende kanalen kan benutten. Je deinst niet terug voor targets en deadlines werkt graag samen met een team in een agile, datagedreven werkomgeving.

Een greep uit jouw werkzaamheden

  • Je verzamelt, analyseert en interpreteert klantdata om inzicht te krijgen in behoeften en gedrag, wat de basis vormt voor het creëren van steeds effectievere journeys.
  • Je ontwerpt op basis van data inzichten strategieën voor optimale klantreizen, van leadgeneratie tot conversie en loyaliteitsprogramma’s, en implementeert deze in samenwerking met het team.
  • Je bouwt journeys, e-mails en selecties in e-mail tooling die passen bij de customer journey. Je doet dit op data gedreven wijze. Je zet e-mails klaar / vult templates voor realisatie.
  • Je monitort de effectiviteit van de CRM-strategieën en rapporteert de resultaten aan relevante stakeholders, waarna je strategieën aanpast en optimaliseert voor voortdurende groei en verbetering.
  • Je kijkt samen met experts uit het Activatieteam naar de invulling van en het optimaliseren van de online customer journey over verschillende kanalen heen.
  • Je vertaalt lange termijn strategie door naar concrete werkzaamheden.
  • Je initieert verbeteringen d.m.v. a/b-testen en data-inzichten zodat de belangrijkste KPI’s behaald worden.
  • Je zorgt voor het vergroten van de huidige database, kwalitatieve lead generatie en actieve en loyale klanten.
  • Je bent in staat om communicatie over verschillende digitale kanalen heen inzetten, zodat de consument reiziger een naadloze digitale journey ervaart
  • Je kunt inspelen op digitale touchpoints (web, app, socials) d.m.v. relevante en persoonlijke communicatie, service en aanbiedingen richting (potentiële) reizigers

Hier ga je werken

 

Je komt terecht in het ervaren Activatieteam in het Cluster Consumenten. In het team vind je verschillende expertises zoals data analyse, e-mailmarketing, campagne marketing en content marketing. Het team bedient alle particuliere abonnementhouders van NS, met de bijbehorende data en campagnes. Dit doet het Activatieteam door middel van aanbiedingen, inspiratie, gepersonaliseerde content vanuit verschillende kanalen zoals met name E-mail, Web en App.

Dit zijn de eisen

  • Je hebt een HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in Marketing, Business of IT.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan als CRM Specialist of Marketeer.
  • Je bent data-gedreven en hebt ervaring met verschillende Marketing Automation tools
  • Ervaring met Marketing Automation tools Selligent en Blueconic is een pre
  • Uitstekende analytische vaardigheden en het vermogen om complexe data eenvoudig te vertalen naar effectieve communicatie.
  • Proactieve houding met een passie voor innovatie en continue verbetering.
  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om te werken in multidisciplinaire teams.
  • Ervaring met email marketing is een pre
  • Ervaring met customer life cycle is een pre

Deze opdracht is alleen geschikt voor kandidaten die in loondienst zijn en waarvoor loonbelasting en premies volks- en werknemersverzekeringen (WW, WAO, WIA en ZW) worden afgedragen. Deze opdracht is niet geschikt voor zelfstandig ondernemers en professionals (waaronder zzp’ers) die zichzelf uitlenen. Deze opdracht is ook niet geschikt voor de directeur-grootaandeelhouder die niet is verzekerd voor de werknemersverzekeringen.

Wat zijn jouw belangrijkste competenties?

  • Resultaatgericht: je bent steeds op zoek naar manier om resultaten te verbeteren door te testen, te analyseren, te leren en te verbeteren.
  • Proactief: je bent zelf startend, neemt initiatief en creatief en vind het leuk om samen te werken met collega’s uit het team en andere CRM specialisten binnen NS
  • Klantgericht: je denkt en handelt vanuit klantinzichten en laat deze inzichten leidend zijn voor acties die je onderneemt. Je vindt het leuk om klantinzichten op te halen en te vertalen naar acties.
  • Handson: je houdt er van praktisch te schakelen waarbij je ook je analytische capaciteiten in zet; van idee naar uitwerking naar resultaat.
  • Nauwkeurigheid: je bent precies in je werk en gaat vertrouwelijk om met alle data. Je snapt dat de gevolgen van fouten in selecties kunnen leiden tot reputatieschade, extra contactdruk en boetes.

Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

De Eisen

  • Je hebt een HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in Marketing, Business of IT.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als CRM Specialist of Marketeer.
  • Je bent data-gedreven en hebt ervaring met verschillende Marketing Automation tools
  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.

De Wensen

  • Ervaring met email marketing is een pre
  • Ervaring met Marketing Automation tools Selligent en Blueconic is een pre

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox