Hogeschool Leiden

Coördinator Servicedesk ICT / AVM

Hogeschool Leiden

De opdracht­omschrijving

Hogeschool Leiden is op zoek naar een Coördinator Servicedesk ICT / AVM voor de periode 2 oktober 2023 tot en met 22 december 2023, met optie tot verlenging van 3 maanden.

 

De coördinator Servicedesk ICT/AVM is gepositioneerd op de Servicedesk die onderdeel uitmaakt 
van de dienst Facilitair Bedrijf & Huisvesting. Binnen het Facilitair Bedrijf & Huisvesting wordt 
gebruik gemaakt van het ‘one-stop shopping’-principe. Hierbij staan de student en medewerker 
centraal en komen zij - ongeacht het verzoek - binnen bij de Servicedesk, die is onderverdeeld in 
technische service (ICT en AVM) en algemene service (facilitair en studenten informatie). 


Jaarlijks behandelen we 40.000 tickets via e-mail, chat, telefoon en balie. Dagelijks zorg jij als 
Coördinator Servicedesk ICT /AVM ervoor dat de technische tickets met de juiste kwaliteit en 
prioriteit worden afgehandeld. Je creëert overzicht door het signaleren van problemen, 
verzamelen van informatie, opstellen van een planning en verdelen van taken. 
Samen met twee coördinatoren van het andere Servicedesk-onderdeel bespreek je de aanpak en 
deel je uitdagende gevallen. 


Je bent toegankelijk als gesprekspartner voor andere afdelingen en bouwt duurzame relaties op. 
Dit kunnen 2e en 3e-lijns ICT-afdelingen zijn, evenals (onderwijs)managers met technische 
vragen. Ook vertegenwoordig jij de Servicedesk bij technische projecten binnen de organisatie. Je 
begrijpt de uitdagingen, stelt de juiste vragen, biedt empathische ondersteuning en op maat 
gemaakte oplossingen samen met hulp van jouw team.

 

 Wat ga je doen:
 Herijken van dienstverlening, kaders en mogelijkheden voor interne werkafspraken. 
 Monitoren van de kwaliteit van de registratie van de meldingen en indien nodig passende 
verbeteringen voorstellen en uitvoeren. 
 Bespreken en evalueren van de behaalde resultaten met het team en management. 
 Implementeren van de afspraken rondom het incident management proces. 
 Opzetten van rapportages. 
 Functioneel aansturen van het ICT team (4 personen) en het AVM team (5 personen.) 
 Contactpersoon zijn voor interdisciplinaire samenwerking voor ICT en AVM projecten. 
 Volg je de voortgang van processen en stuur je deze indien nodig bij. 
 Zorg je ervoor dat informatie adequaat en tijdig beschikbaar is voor collega's met 
specifieke expertise. 
 Bewaak je het overzicht van meldingen, beoordeel je de haalbaarheid ervan en wijs je ze 
toe of escaleer je ze indien nodig. 
 Evalueer je samen met collega's de tickets. 
Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en beschikt over aantoonbare ervaring (minimaal 4 
jaar) en affiniteit met een ICT servicedesk omgeving en audiovisuele middelen. Je hebt een 
klant- en servicegerichte instelling en beschikt over uitstekende sociale en communicatieve 
vaardigheden. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. Een flexibele instelling is 
vereist. Je bent in staat om een team aan te sturen en je collega’s te begeleiden in hun 
werkzaamheden. Je hebt aantoonbare affiniteit met onderwijs en studenten en je haalt plezier 
uit het verbeteren en efficiënter maken van processen. 


Specifieke aantoonbare kennis van en ervaring met:
 Ervaring met het afhandelen van meldingen in een servicedesk omgeving 
 Ervaring met een registratietool 
 Minimaal 4 jaar relevante ICT ervaring 
 IT Service Management conform ITIL 
 Brede algemene kennis inzake accounts, hardware en ICT algemeen 
 Kennis van audiovisuele middelen 
 Het coördineren van werkzaamheden 
 Het functioneel aansturen en motiveren van medewerkers 
 Verbeteren en vastleggen van processen 


Vaardigheden:
 Is in staat om zelfstandig te kunnen opereren 
 Teamspeler 
 Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden 
 Goed analytisch denkvermogen (je kunt rapportages samenstellen) 
 Creatief in het vinden van oplossingen 
 Flexibel in besteding uren (tussen 8:00 en 21:00 uur) 
 Sterk organiserend vermogen 
 Prioriteiten stellen 
 Resultaat gericht met een ‘gettings things done’ mentaliteit 
 Front office eerste lijns ondersteuning 
 Organisatiesensitief 
 Motiverend / Doorzettingsvermogen 
 Nauwkeurig 
 Verbindend en in staat om overzicht te houden 
 Coördinerende / leidinggevende vaardigheden 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Verificatie Na het publiceren van het voornemen tot gunnen zal Hogeschool Leiden overgaan tot het verifiëren van de gegevens van de inschrijver aan wie Hogeschool Leiden voornemens is de opdracht te gunnen. Deze inschrijver dient binnen 3 werkdagen in ieder geval de volgende documenten aan te leveren via Mercell: Uittreksel van Kamer van Koophandel (niet ouder dan 6 maanden, op het moment van inschrijven, voorzien van een handtekening door tekenbevoegde persoon) Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA), geheel ingevuld en ondertekend door bevoegd vertegenwoordiger van de onderneming. Kopie polis bedrijfsaansprakelijkheid (niet ouder dan 1 jaar, op het moment van inschrijven)* Kopie Polis beroepsaansprakelijkheid (niet ouder dan 1 jaar, op het moment van inschrijven)* Gedragsverklaring Aanbesteden (niet ouder dan 2 jaar, op het moment van inschrijven) Verklaring van de Belastingdienst (niet ouder dan 6 maanden, op het moment van inschrijven). * Financiële geschiktheidseis: De leverancier dient uiterlijk op het moment van gunning van de Overeenkomst adequaat verzekerd te zijn voor de met de uitvoering van de Overeenkomst verband houdende beroeps- en/of bedrijfsaansprakelijkheidsrisico’s. De verzekering dient dekking te bieden van minimaal EUR 150.000 per aanspraak tot ten minste EUR 500.000 per verzekeringsjaar. Indien derden worden ingezet bij de uitvoering van de Overeenkomst dient de verzekering ook schade als gevolg van handelen of nalaten van bij de uitvoering van de overeenkomst ingeschakelde derden te dekken. Inschrijver gaat akkoord met het bovenstaande.

De Wensen

  • 1. Heeft uw kandidaat recente ervaring (in de afgelopen 2 jaar) in de rol van coördinator? (max. 4 punten) 2. Heeft uw kandidaat actuele kennis inzake ITIL processen en beschikt deze over de juiste certificaten? (max. 4 punten) 3. Heeft uw kandidaat recente en aantoonbare ervaring met 1e lijn ICT service? (max. 3 punten) 4. Heeft uw kandidaat recente en aantoonbare ervaring met audiovisuele middelen in het onderwijs? (max. 3 punten) 5. Heeft uw kandidaat recente ervaring met het werken met een management informatie systeem, met name in het afhandelen van 1e lijns meldingen en maken van rapportages? Ervaringen met welk systeem? (max. 4 punten) 6. Heeft uw kandidaat aantoonbare analytische ervaring en beschikt deze over minimaal HBO￾niveau? (max. 2 punten) 7. Heeft uw kandidaat aantoonbare ervaring met het aansturen van een team? (max. 3 punten) 8. Heeft uw kandidaat aantoonbare ervaring als gesprekspartner en verbinder tussen 1e en 2e lijn dienstverlening? (max. 4 punten) 9. Heeft uw kandidaat aantoonbare ervaring met het vastleggen en verbeteren van processen? (max. 3 punten) Tevens treft u aan: de Leidraad DAS ICT  de inkoopvoorwaarden hogeschool Leiden voor Dienstverlening; de concept overeenkomst van opdracht (OVO)  Huisregels Hogeschool Leiden Upload bij deze vraag het CV en het ingevulde document 'Score + verwijzing CV'. LET OP: u mag slechts 1 kandidaat aanbieden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox