Rijkswaterstaat

coördinator Projectbeheersing

Rijkswaterstaat

De opdracht­omschrijving

Binnen het programma Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) realiseert Rijkswaterstaat ICT producten (applicaties, gebruikerstoepassingen, interfaces, services) rondom de implementatie en het gebruik van de Omgevingswet. Het programma Digitaal Stelsel Omgevingswet Landelijke Voorziening binnen Rijkswaterstaat (RWS DSO-LV) bestaat uit ongeveer 90 teamleden verdeeld over 7 teams. De ontwikkelingen binnen DSO-LV gaan snel, zowel op procesniveau als organisatieniveau. Deze worden gedreven door de wensen van de opdrachtgever en de Rijkswaterstaat rolverandering van ontwikkelpartner naar beheer.

 

We zijn op zoek naar een ervaren coördinator Projectbeheersing die op verschillende programma’s en projecten ervaring heeft opgedaan in het bijzonder binnen de Rijksoverheid bij voorkeur binnen SAFE AGILE omgevingen. Als projectsecretaris maak je onderdeel uit van het Programma Management Team (senior supplier, 3 coördinatoren & jij), waarmee je samen de uitvoering van het RWS DSO-LV projectenportfolio tot een succes maakt. In de hiërarchische aansturing hoor jij bij de afdeling projectbeheersing waar jij met collega’s kan sparen. Je bent ook gesprekspartner voor je counterpart bij de opdrachtgever. Je bent verantwoordelijk voor de operationele ondersteuning van de beheersingsprocessen van RWS DSO-LV op het gebied financiën incl. budgetbewaking, organisatie, communicatie, huisvesting en rapportages (mogelijk later aangevuld met kwaliteit en risico’s). Dit doe je samen met een financieel adviseur, een projectondersteuner en een adviseur capaciteitsmanagement. Jij zorgt er voor dat dit team goed op elkaar is ingespeeld en goed samenwerkt met de 3 coördinatoren en programmateamleden.

Organisatiecultuur en professionaliteit

Programma DSO wordt uitgevoerd binnen een SAFE AGILE werkomgeving. In de rol van projectsecretaris organiseer je de projectbeheersingsprocessen op een Agile manier.

Taken/werkzaamheden

1.Uitvoering (en verbeteren) van beheersingsprocessen (financiën incl. budgetbewaking, organisatie, communicatie, huisvesting en rapportages, mogelijk later aangevuld met risico’s en kwaliteit) en bijhorende secretariële zaken.

2.Opstellen en beheren van (financiële) rapportages en communicatiemiddelen om de communicatie naar portfolio-, programma- en projectleden en overige stakeholders te verzorgen en te verbeteren.

3.Signaleren en adviseren van programmamanager bij projectbeheersing issues en het doen van voorstellen en implementeren van oplossingen.

4.Begeleiding van het beheersingsteam met 3 adviseurs.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 2 De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als programma/projectsecretaris.
  • E In verband met de werkzaamheden dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
  • Eis 5 De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen en beheren van (financiële) rapportages en communicatiemiddelen om de communicatie naar de stakeholder te verzorgen en te verbeteren.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Eis 1 De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding, in de richting van bedrijfskunde of soortgelijke richting.
  • Eis 3 De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een snel veranderende projectomgeving. Onder “een snelle veranderende omgeving” wordt bijvoorbeeld verstaan: regelmatig nieuwe functionaliteiten die worden geïmplementeerd en nieuwe wet/regelgeving die moeten worden toegepast.
  • Eis 4 De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering (en verbetering) van beheersingsprocessen (o.a. financiën incl. budgetbewaking, organisatie, communicatie, huisvesting, rapportages etc.)

De Wensen

  • Wens 2 De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het werken in een SAFE Agile omgeving.
  • Wens 3 De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring IT ontwikkel en beheerprocessen zoals Agile/SCRUM
  • Wens 4 De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met financiële processen en kwaliteitsmanagement.
  • Wens 5 De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het werken bij een overheidsorganisatie.
  • Wens 1 De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het werken in (grote complexe) projecten op het gebied van informatievoorziening. Onder “complex” wordt bijvoorbeeld verstaan: een project met ca 80 personen, onderdeel van een lange keten met meerdere partijen en veel verschillende categorieën klanten en leveranciers

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox