Gemeente Houten

Coördinator financieel advies en jaarrekening

Gemeente Houten

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Team financiën, inkoop en subsidies bestaat uit ongeveer 30 collega’s. Het team bestaat uit de financiële administratie, de controllers, financieel strategen, bedrijfsbureau en team inkoop. De gevraagde coördinator gaat zich volledig richten op het team bedrijfsbureau waarin uiteindelijk 8 medewerkers hun plek zullen vinden.

Opdracht
Gemeente Houten heeft behoefte aan een coördinator financieel advies en financiële jaarrekening. Ons team financieel advies is zich aan het ontwikkelen en versterken nadat de afgelopen jaren ziekte en verloop gezorgd hebben voor stilstand. Om dit team een stap verder te brengen hebben we behoefte aan de hulp van een coördinator.

Deze coördinator heeft twee taken om te vervullen. De eerste is het team financieel advies weer op te bouwen, de werkzaamheden te structureren en af te stemmen met de andere thuisteams binnen en buiten de afdeling.

De tweede “klus” is het coördineren van de financiële jaarrekening van de gemeente. De afgelopen jaren heeft de gemeente telkens een goedkeurende verklaring gekregen van de accountant. Alleen is het proces naar de totstandkoming van de jaarrekening niet goed geborgd in de organisatie waardoor de geleerde lessen niet goed in praktijk gebracht kunnen worden.

We combineren deze taken in 1 functionaris, omdat het hart van het tot stand komen van de jaarrekening in dit team gebeurt. Om de coördinator en het team goed te ondersteunen zal er ook een junior financieel adviseur extra bij het team ingezet worden om de jaarrekening periode stevig te beginnen.

Competenties

- Accuraat
- Flexibel
- Stressbestendig
- Communicatief
- Organiserend vermogen

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Is hybride werken mogelijk:  ja, in overleg.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als controller of financieel adviseur in het ruimtelijk domein;
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten en uitvoeren van projecten;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van jaarrekeningen
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als controller of financieel adviseur binnen een gemeente
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als controller of financieel adviseur binnen het ruimtelijke domein

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
20 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox