gemeente Utrecht

Controller financiële en administratieve onderzoeken

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!

De afdeling Business control verzorgt de control voor de organisatieonderdelen van het Bedrijfsvoerings en Strategienetwerk (BSN) van de gemeente Utrecht. BSN bestaat uit een aantal organisatieonderdelen die de dienstverlening aan de gehele gemeentelijke organisatie verzorgen op het gebied van personeel, IT, organisatie, financiën, facilitair, administraties, juridisch, inkoop, communicatie en huisvesting.
De afdeling Business control BSN bestaat uit een tiental business controllers onder leiding van een afdelingshoofd Business control. De gevraagde controller werkt samen met de business controllers en wordt aangestuurd door het afdelingshoofd.

Je taken zijn:
De beheersing van de financiële stromen inclusief de effectieve en efficiënte besteding hiervan is een belangrijk aandachtspunt voor de gemeente. In lijn hiermee gaat de afdeling Business control BSN een aantal onderwerpen onderzoeken en verbeteren.
Binnen BSN is er een aantal onderwerpen - buiten de reguliere planning- en controlcyclus en de business advisering aan managers - die onderzocht dienen te worden. De onderzoeken moeten leiden tot concrete voorstellen voor verbetering en implementatie. In enige gevallen zal de controller ook daadwerkelijk meehelpen om de implementatie tot een succes te maken.
De betreffende onderwerpen kunnen inhouden het opstellen van stuurinformatie op het gebied van juridische taken en adviezen, het creëren van overzicht en inzicht in de meerjaren investeringsplannen van IT, facilities en huisvesting, het versterken van de beheersing en sturing op het gebied van aanbestedingen.
De uit te voeren onderzoeken zullen worden afgesproken met het afdelingshoofd op basis van specifieke onderzoeksplannen.

Jij hebt: WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding op het gebied van financieel management en bij voorkeur ook bedrijfskundige vakken Minimaal vijf jaar werkervaring met financieel economische onderwerpen Vaardig in het doen van onderzoeken op het gebied van beheersing, efficiëntie en effectieve binnen overheidsorganisaties: kostenalyses en business cases Aantoonbare ervaring met projectleiding van bedrijfseconomische onderzoeken binnen overheidsdiensten Aantoonbare ervaring met het doen van onderzoeken over overheidsbeleid en bij overheidsorganisaties Competenties/vaardigheden: Samenwerkend en coachend van mede controllers Overtuigingskracht bij bijvoorbeeld het implementeren van verbetervoorstellen Deskundig en zelfstandig Resultaatgericht Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina. 

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 29 juli. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. 

Tijdens deze opdracht werk je voornamelijk op kantoor i.v.m. afspraken met andere controllers. In overleg is thuiswerken mogelijk.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. 
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. 
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. 
 De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over WO werk- en denkniveau, en bijvoorkeur heb je een opleiding gevolgt in de richting van bedrijfskunde/financieel/control vakken
  • Je hebt aantoonbare (bij voorkeur meerdere jaren) met het doen van onderzoeken over overheidsbeleid en bij overheidsorganisaties
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Je hebt bij voorkeur minimaal 5 jaar werkervaring met financieel economische onderwerpen - Minder dan 3 jaar - 3 tot 5 jaar - 5 jaar of meer
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Wat is je telefoonnummer en e-mailadres? Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 110,00 Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox