Gemeente Dalfsen

Contractmanager Wmo

Gemeente Dalfsen

  • max €85 per uur

  • Overijssel

  • 24 uur per week

  • Inkoop
  • 22 februari 2021

  • 25 juni 2021

De opdracht­omschrijving

Organisatie

De gemeente Dalfsen is gelegen in het prachtige Vechtdal aan de Overijsselse Vecht. Er wonen ruim 28.000 inwoners verdeeld over de kernen Dalfsen, Hoonhorst, Lemelerveld, Nieuwleusen en Oudleusen. Dalfsen heeft duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving hoog in het vaandel staan.
Onze medewerkers kunnen snel inspelen op veranderingen en we kennen korte lijnen tussen het bestuur en de organisatie. Onze kernwaarden resultaatgerichtheid, denken in kansen en mogelijkheden en samen werken aan het collectieve doel helpen ons daarbij. Er hangt een informele sfeer en we denken niet in problemen, maar in oplossingen. Vanuit onze organisatievisie ‘Onze toekomst, jouw uitdaging’ krijgen we veel ruimte om de werkzaamheden uit te voeren op de manier die het beste bij ons past, daarmee halen wij het beste in onszelf naar boven.

Aan de slag als contractmanager (Wmo)

Je vervangt de huidige contractmanager Wmo met zwangerschap- en bevallingsverlof gaat. Het betreft een opdracht voor de periode 22 februari 2021 tot en met 25 juni 2021,  24 uur per week.
De werkzaamheden zijn te verdelen in drie hooftaken, namelijk:
  1. Regie voeren op, adviseren over en borgen van (Europese) aanbestedingstrajecten binnen het taakveld sociaal domein;
  2. Vormgeven van, regie voeren op en adviseren over contractmanagement en leveranciersmanagement gericht op aanbieders binnen het sociaal domein;
  3. Spin in het web tussen beleid en uitvoering binnen het sociaal domein van de gemeente Dalfsen
Concrete taken die je gaat uitvoeren, zijn:
  • Beoordelen nieuwe aanbieders;
  • Accountantsprocedure coördineren voor de Wmo;
  • Verkennen samenwerkingsmogelijkheden aanbesteding trapliften;
  • Uitwerking naar aanleiding van grip op sociaal domein en het verkennen van de mogelijkheden voor een aanbesteding;
  • GGD overleggen + aanspreekpunt voor fraudezaken Wmo;
  • Contractgesprekken met zorgaanbieders.
  • Contractmanagement + contacten met zorgaanbieders. Dit behelst het oplossen van ad hoc vragen van consulenten en aanbieders. Daarnaast moeten ook contractwijzigingen bijgehouden worden en wordt de facturatie gemonitord;
  • Voorbereidingen treffen voor de aanpak hoe contract begeleiding er in de toekomst uit moet zien;
  • Contactpersoon richting een aantal contractpartijen;
  • Door landelijke wijzigingen in wet en regelgeving die van toepassing is op de facturatie in het sociaal domein verandert er vanaf 1 januari 2021 veel in de manier van facturering van de zorg. Dit betekent dat het noodzakelijk is dat de procesgang omtrent facturering wordt gecheckt en waar nodig wordt bijgestuurd.

Wat verwachten we?

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare kennis van het gemeentelijk Wmo beleid;
  • Aantoonbare kennis van contractmanagement door opleiding en/of ervaring;
  • Aantoonbare kennis van  (landelijke) beleidsontwikkelingen;
  • Op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving in de zorg;
  • Competenties: Kritisch en in staat om gerichte vragen te stellen. In staat om tot vernieuwende oplossingen te komen en je weet hierbij anderen te overtuigen (resultaatgericht). In staat om te zorgen voor de juiste verbinding tussen beleid en uitvoering, waarbij je oog hebt voor de belangen van betrokken partijen.

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met beleids- en uitvoeringstaken binnen de gemeentelijke overheid wat betreft de Wmo.
  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring in de afgelopen 3 jaar als contractmanager binnen het sociaal domein van een gemeente.
  • Kandidaat heeft minimaal een opleiding op hbo niveau afgerond.
  • Kandidaat kan, indien gewenst en gevraagd, een positieve VOG afgestemd op de functie aanleveren.

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: Competenties: Kritisch en in staat om gerichte vragen te stellen. In staat om tot vernieuwende oplossingen te komen en je weet hierbij anderen te overtuigen (resultaatgericht). In staat om te zorgen voor de juiste verbinding tussen beleid en uitvoering, waarbij je oog hebt voor de belangen van betrokken partijen.
  • Kandidaat heeft op het CV minimaal 1 relevante referentie met contactgegevens vermeld.
  • Kandidaat heeft op het CV een zelf geschreven motivatie toegevoegd.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar kennis en/of ervaring opgedaan met relevante wet- en regelgeving, zoals bijvoorbeeld de Aanbestedingswet. Dit blijkt uit het cv op basis van vakgerichte cursussen of specifieke werkervaring
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar een opleiding / cursus op het gebied van contractmanagement met positief resultaat afgerond (wat blijkt uit het cv)
  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring in de afgelopen 3 jaar als contractmanager specifiek voor de Wmo binnen de gemeentelijke overheid
  • Kandidaat heeft meer dan 1 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met beleids- en uitvoeringstaken binnen de gemeentelijke overheid wat betreft de Wmo.
  • Kandidaat heeft meer dan 1 jaar ervaring in de afgelopen 3 jaar als contractmanager binnen het sociaal domein van een gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox