Gemeente Ede

Contractmanager sociaal domein

Gemeente Ede

  • max €120 per uur

  • Gelderland

  • 28 uur per week

  • Inkoop
  • 11 november 2024

  • 01 maart 2025

De opdracht­omschrijving

Als contractmanager zorg jij ervoor dat de afspraken in de contracten worden nagekomen tegen de vooraf afgesproken condities. Je onderhoudt hierover het contact met de leverancier en de organisatie, rapporteert bij afwijkingen en geeft advies over bijsturingmogelijkheden. Je voert evaluaties uit op de (bereikte) inhoudelijke resultaten. Indien nodig geef je hierbij advies vanuit jouw expertise. Het doel en tegelijkertijd ook de uitdaging van contractmanagement zit in het maximaliseren van de contractprestaties door leveranciers en het minimaliseren van de risico’s voor de organisatie. Je scope betreft voornamelijk de contracten die voortkomen uit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning.  Zo draag jij bij aan het vergroten van de realisatiekracht van onze gemeente. 


Verantwoordelijkheden

Voor 24-28 uur per week ben je als contractmanager bezig met het:

  • sturen op contractafspraken en te behalen resultaten
  • adviseren van de contracteigenaar over verlenging of beëindiging van contracten.
  • zorgdragen voor de implementatie van het contract binnen de eigen organisatie en toezien op nakoming van de contractvoorwaarden door de eigen organisatie.
  • zorgdragen voor de risicobeheersing op gebied van wet en regelgeving en op financieel gebied bij nieuwe contractvorming en bij tussentijdse contractwijzigingen.
  • zorgen voor een adequaat meet-, rapportage en sturingsinstrumentarium om inzicht te krijgen op de geleverde prestaties en om zicht te houden op de risico’s en de mogelijkheden voor bijsturing binnen een contract.
  • zorgdragen voor de stroomlijning van het contract tussen de leverancier en onze gemeente, voeren van leveranciersgesprekken over contractresultaten.
  • uitvoeren van inkooptrajecten voor contracten met een opdrachtwaarde beneden € 100.000,-. Voor opdrachten met een opdrachtwaarde boven € 100.000,- geldt dat inkoop- en aanbestedingstrajecten worden uitgevoerd onder regie van een inkoopadviseur. Beneden deze opdrachtwaarde ben jij in staat rechtmatig en volgens het gemeentelijk inkoopbeleid in te kopen.
  • bijdragen aan het professionaliseren van contractmanagement binnen de keten Sociaal Domein, bevorderen van samenwerking tussen stakeholders en onderhouden van contacten met andere contractmanagers.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 11 november 2024 tot en met 1 maart 2025 voor 24-28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare kennis en ervaring met contractmanagementmethoden, het opstellen van verschillende contractvormen en inzicht in inkoopprocedures.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 11 november 2024 tot en met 1 maart 2025 voor 24-28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • Een afgeronde hbo-opleiding aangevuld met relevante opleidingen op het gebied van contractmanagement (bijvoorbeeld bij de NEVI of hieraan gelijk te stellen opleiding).
  • Relevante werkervaring als contractmanager in een gemeentelijke omgeving of bij een aanbestedende dienst.

De Wensen

  • Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van inkooptrajecten voor contracten met een opdrachtwaarde beneden € 100.000,-.
  • Gezien de aard van de werkzaamheden hebben wij de voorkeur voor een kandidaat op detacheringsbasis (loondienst of via een payrollconstructie) en niet op ZZP-basis
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als contractmanager in het sociaal domein in een gemeentelijke omgeving.
  • Aantoonbare ervaring in het monitoren en bijsturen van aanbiedersprestaties.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox