Gemeente Breda

Contractmanager sociaal beleid – geweld in afhankelijkheidsrelaties

Gemeente Breda

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 27 oktober 2025

  • 30 januari 2026

De opdracht­omschrijving

Introductie
Als contractmanager Sociaal Beleid, met focus op het thema Geweld in Afhankelijkheidsrelaties (GIA), ben je onderdeel van de afdeling Sociaal Beleid. Jij en je collega’s geven vanuit die afdeling lading aan thema’s als Kansengelijkheid, Bestaanszekerheid en Gezondheid. We maken onder andere beleid op het gebied van Geweld in Afhankelijkheidsrelaties, meldpunt crisiszorg en Toekomstscenario Kind en Gezinsbescherming. We doen dat niet alleen voor de inwoners van de gemeente Breda, maar ook als centrumgemeente voor de regio West-Brabant. Met betrekking tot GIA is onze ambitie om alle vormen van huiselijk geweld en kindermishandeling te voorkomen, (eerder) te signaleren en duurzaam te stoppen. Voor het dossier GIA zijn wij op zoek naar een contractmanager met een financiële achtergrond.  In deze tijdelijke rol ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan financiële vraagstukken rondom het thema Geweld in Afhankelijkheidsrelaties die voortkomen uit de verschillende subsidierelaties.

Wat ga je doen?
Als contractmanager Sociaal Beleid ben jij dé financieel expert en deskundige op het gebied van subsidieverlening voor de beleidsadviseurs die zich bezighouden met het thema GIA. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de beleidsadviseurs. Je brengt de financiële situatie op het gebied van meldpunt crisiszorg en GIA in beeld, geeft hierover advies  en stelt heldere subsidieafspraken op in samenwerking met de beleidsmedewerkers GIA en ketenpartners. Je houdt zicht op het  verloop van budgetten en voert controle op de geldstromen. Je neemt het initiatief tot het verzamelen, interpreteren en analyseren van financiële informatie. Je geeft hierover gevraagd en ongevraagd advies. Je adviseert over samenwerkingsafspraken op het gebied van GIA, draagt zorg voor de monitoring en signaleert financiële risico’s en knelpunten.

We zoeken jou!
Wij zijn op zoek naar een ervaren contractmanager die ons team voor een periode van drie maanden (met een optie om maximaal drie maanden te verlengen) wil versterken in een functie van minimaal 28 uur per week. Iemand die in staat is om snel te schakelen in een brede functie binnen een dynamische werkomgeving. Je beschikt over overtuigingskracht, waarbij je in staat bent om anderen te overtuigen van jouw adviezen terwijl er sprake is van kritisch tegenspel. Je hebt doorzettingsvermogen, bent resultaatgericht en in staat om zowel zelfstandig als in teamverband taken doelgericht uit te voeren. Het is van belang dat je over vaardigheden beschikt zoals plannen, organiseren, voortgangscontrole, probleemanalyse en oordeelsvorming. Een hands-on en proactieve houding wordt zeer gewaardeerd. Je werkt graag met anderen samen en andersom. Je legt makkelijk contact binnen en buiten de organisatie, je bent van nature een netwerker. Je bent een vlotte prater en weet in begrijpelijke taal je punt te maken. Daarnaast beschik je over ruime passende ervaring met werken in een complexe politiek-bestuurlijke omgeving.

Wie zijn wij?
Het sociaal domein in Breda is volop in beweging. We ontwikkelen ons in snel tempo, om nog betere zorg, hulp en ondersteuning te kunnen bieden aan inwoners. We doen dat door enkelvoudige hulpvragen snel te beantwoorden en meervoudige hulpvragen vanuit een integraal perspectief te bekijken. We voelen ons verantwoordelijk voor meer dan alleen het uitvoeren van de wet, en willen graag kansen pakken om te doen wat nodig is en écht een verschil maakt voor inwoners. We richten ons op het herstellen van bestaanszekerheid, vergroten van kansengelijkheid en makkelijker maken van een gezond leven. Ook dat doen we in samenwerking en samenhang met collega’s intern en extern.
Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal één jaar ervaring op het gebied van subsidierelaties, contractbeheer en financiën.
  • Uw kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring in een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring in het samenwerken met externe partners en in het voeren van gespreken met deze partners, waarbij de kandidaat optreedt als vertegenwoordiger van een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat is een verbinder, netwerker, teamplayer en aanpakker. Dit moet blijken in een gesprek.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding. Dit moet blijken uit het CV.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring op het gebied van subsidierelaties, contractbeheer en financiën. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring in een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat toont in het gesprek aan ervaring te hebben in het samenwerken met externe partners en in het voeren van gespreken met deze partners, waarbij de kandidaat optreedt als vertegenwoordiger van een gemeentelijke organisatie. Daarnaast toont de kandidaat in het gesprek aan over de volgende competenties te beschikken: Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Je staat stevig in je schoenen en vindt het leuk om in een politieke omgeving te werken. Je toont lef en daadkracht in je werk. Je beschikt over overtuigings- en veranderkracht. Je kunt plannen en organiseren en bereikt concrete resultaten. Je bent een verbinder, een netwerker, een teamplayer en een aanpakker. Je weet hoe de hazen lopen in een politieke organisatie. De week van 13 oktober is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 oktober 2025 om 11:45
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox