
gemeente Eindhoven
max €130 per uur
Noord-Brabant
36 uur per week
04 september 2025
30 juni 2026
Opdrachtomschrijving
Ben jij een ervaren Contract- en Leveranciersmanager die het verschil kan maken in een complexe IT-omgeving? Wij zoeken een senior professional die onze organisatie ondersteunt bij het optimaal managen van strategische IT-contracten en het verder professionaliseren van leveranciersmanagement.
In deze opdracht geef je invulling aan het beheren, optimaliseren en strategisch aansturen van contracten met externe IT-leveranciers. Je bouwt bruggen tussen business, IT, inkoop en leveranciers. Je borgt de kwaliteit, continuïteit en compliance van IT-dienstverlening binnen de kaders van wet- en regelgeving en afgesproken SLA’s en KPI’s.
Werkzaamheden
• Beheren van een portfolio van IT-contracten en leveranciers op strategisch en tactisch niveau.
• Aansturen en bewaken van de naleving van contractuele verplichtingen, inclusief SLA’s en KPI’s.
• Initiëren van verbetergesprekken en interventies bij onvoldoende leveranciersprestaties.
• Adviseren van interne stakeholders bij wijzigingen, uitbreidingen of verlengingen van contracten.
• Samenwerken met inkoopadviseurs bij aanbestedingen en het contracteren van nieuwe leveranciers.
• Bijdragen aan de verdere inrichting en professionalisering van contract- en leveranciersmanagementprocessen.
• Faciliteren van contractgovernance, inclusief rapportages, evaluaties, contractreviews en periodieke overleggen met leveranciers.
• Adviseren over tooling en digitalisering van contractbeheer.
• Fungeren als sparringpartner voor contracteigenaren, servicemanagement en juridische collega’s.
Pré's / Nice-to-haves
• Certificering in NEVI 1/2 Publiek, CATS CM®, IACCM/WorldCC of vergelijkbare opleidingen.
• Ervaring binnen een overheidsorganisatie of vergelijkbare publieke instelling.
• Visie en/of ervaring met (de inrichting van) contractmanagement tooling
• Kennis van verandermanagement en stakeholdermanagement in IT-trajecten.
Aanvullende informatie (1):
• CV & Motivatie toegespitst op de opdracht, graag in het Nederlands aanleveren en in PDF-format. Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 12 - eind van de Gemeenten cao.
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar).
Aanvullende informatie (2):
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl.
• Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox