Rijkswaterstaat
max €80 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
01 mei 2022
30 april 2023
Opdrachtomschrijving
Eén Rijkswaterstaat
Als adviseur contracten ben jij binnen Rijkswaterstaat expert op het gebied van inkoop en contracten voor onderhoud. Je bent in deze functie verantwoordelijk voor het opstellen van contractwijzingen en zorgt dat alle (contract)stukken worden opgesteld, ondertekend en verzonden. Daarnaast zorg jij dat alle documenten worden opgeslagen in Hummingbird.
Je hebt kennis van de GWW-markt. Je analyseert risico’s, adviseert hierover naar betrokkenen voordat een contract wordt afgesloten en ziet erop toe dat bij contracten is voldaan aan de randvoorwaarden, zoals afspraken met de omgeving en opdrachtgever.
Al adviseur contracten ben je verantwoordelijk voor de afwikkeling van de schades in het schadevolgsysteem, Je bent de spil van de voortgang van alle handelingen in het Schadevolgsysteem
Je werkt nauw samen met jouw collega’s. Je kent de ins & outs van het hele proces van inkoop- en contractmanagement binnen de publieke sector. Je overlegt over het opstellen van het contract met de projectteamleden en deskundigen uit verschillende disciplines. Verder lever je een aantoonbare bijdrage aan kwaliteitsborging.
Je bent onderdeel van de PPO projectteam A- Wegen.Het project is verantwoordelijk voor het meerjarig in stand houden van, het monitoren van en informeren over (de toestand van) het Functioneren en Presteren van het Areaal. Dit gebeurt middels het prestatiecontract droog dat is aangegaan op 01 mei 2017 in twee percelen Noord en Zuid. Het team werkt voor de regio West Nederland Zuid. De werkwijze van het team is conform het IPM-model.
Binnen het PPO projectteam A-Wegen maak je onderdeel van de discipline contractmanagement. De werkzaamheden van het contractteam omvatten de reguliere contractbeheersing van het huidige prestatiecontract. Als contractadviseur ben je verantwoordelijk voor de totstandkoming en afhandeling van contract wijzigingen binnen de huidige contracten. De taken stem je af met de contractmanager en inkoopadviseur.
(Dreigende) afwijkingen en risico’s rapporteer je tijdig en op overzichtelijke wijze. Ook kom je met een advies over passende beheersmaatregelen.
Samen met anderen
Je werkt nauw samen met de contractmanager, andere contractadviseurs en inkoopadviseur, het projectteam en de interne en externe opdrachtgever.
· Je woont periodieke overleggen i.z. contractwijzigingen bij (de Groene Kamer overleggen)Je bent het centrale verzamelpunt voor de benodigde gegevens van alle disciplines. Je zorgt voor het opstellen van contractwijzigingen naar aanleiding van de ingediende voorstellen van de zittende opdrachtnemers en draagt bij aan de afwikkeling van de opdrachten na uitvoering van de werkzaamheden.
· Alle relevante contractdocumenten worden door jou ordelijk gearchiveerd in diverse systemen zoals het inkoopdossier en Hummingbird.
· Je bent verantwoordelijk voor het administratief afhandelen van het nieuwe schadevolgsysteem (SVS) m.b.t. schade- en calamiteiten proces.
· Je hebt aantoonbare ervaring in contractbeheersing conform systeemgerichte contractbeheersing en draagt bij, bij het actualiseren van risico’s en voorbereiden en bespreken van toetsen.
· Je zorgt voor de administratieve afhandeling van betalingen (het opstellen van prestatieverklaringen).
· Je adviseert bij de periodieke prestatiemetingen met de opdrachtnemer.
· Je verzorgt de communicatie met de opdrachtnemer met betrekking tot actuele issues zoals afwijkingen en klachten.
Meeste essentiële competenties:
· Samenwerken in teamverband; kandidaat draagt bij aan een gezamenlijk resultaat;
· Accuratesse: kandidaat is in staat langdurig en effectief om te kunnen gaan met detailinformatie;
· Plannen en organiseren: kandidaat is in staat eigen prioriteiten te bepalen en de eigen werkzaamheden zelfstandig te organiseren;
· Anticiperen: kandidaat weet kritische situaties tijdig te onderkennen en hierop adequaat in te spelen. Voorkomt dat zaken uit de hand lopen door tijdig maatregelen te nemen;
· Klantgerichtheid: kandidaat herkent de behoeften van de klant (opdrachtgever en/of opdrachtnemer) en houdt hiermee in het handelen rekening;
· Initiatiefrijk: kandidaat onderkent kansen en handelt ernaar. Beter uit zichzelf beginnen dan passief afwachten;
· Communicatief: kandidaat communiceert in begrijpelijk en correct Nederlands en stemt schrijfstijl en taalgebruik af op het beoogde doel of doelgroep; (radio-v)
· Hands-on mentaliteit
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox