Opdrachtomschrijving
Zorgen voor slimme en efficiënte manieren van inkoop en aanbesteding, waar de Amsterdammer beter van wordt.
De kans om bij te dragen aan de doorontwikkeling van contractmanagement binnen directie Financiën en Inkoop.
In de rol van contractmanager draag je zorg voor de totstandkoming, control en realisatie van de contractenportefeuille.
In de functie van Senior contractmanager Inkoop- Contract en Leveranciersmanagement & Leadbuyer ICT verzorg je de vakontwikkeling, werkwijze en methodiek van een groep Contractmanagers. Je bent goed op de hoogte van vakinhoudelijke- en marktontwikkelingen en past deze toe. Je adviseert en informeert de organisatie hierover. Je weet als strategische gesprekspartner contractafspraken met betrekking tot omvangrijke, complexe of risicovolle contracten te realiseren. Je adviseert de Afdelingsmanager over mogelijkheden en kansen, maar ook over risico’s voor de organisatie en onderbouwt deze met gedegen analyses.
Het contractmanagement wordt verder geprofessionaliseerd, met als doel dat er beter wordt samengewerkt vanuit de opgave van de interne collega. Je werkt daarvoor, aan de hand van de CATS CM-methodiek, samen met onder andere de contracteigenaar en de servicemanagers. Het samenspel en de exacte rolverdeling nog in ontwikkeling is.
Je draagt actief bij aan de verdere professionalisering van het contractmanagement en het vormgeven van dat samenspel.
Je adviseert de stakeholders over synergiemogelijkheden, procesverbetering en besparingskansen op basis van analyses van de uitgaven.
Je draagt actief bij aan de ontwikkeling en realisatie van het strategisch inkoopbeleid en signaleert noodzakelijke aanpassingen.
Je rapporteert hierover aan de afnemer, budgethouder en contracteigenaar.
Werkzaamheden
Sparringpartner voor andere contractmanagers in onder andere het opstellen van contractmanagementplannen, evaluaties en SLA’s;
Afstemming met andere directies en vakafdelingen over stedelijke ontwikkelingen op het gebied van inkoop en contractmanagement;
Organiseren van trainingen, opleidingen en intervisie voor de verder ontwikkeling van gezamenlijke werkwijze en methodiekontwikkeling;
Oppakken complexe contractmanagementkwesties in lastige contractdossiers.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Het programma AFIS
De gemeente Amsterdam heeft de ambitie om haar dienstverlening op het gebied van financiën en inkoop een kwaliteitsimpuls te geven. Een impuls die bestaat uit het intensiveren van de automatiseringsgraad van zowel de financiële- als de inkoopprocessen van de gemeente. Deze ambitie is verwoord in de doelstelling om het Amsterdams Financieel Inkoop Systeem (AFIS) dusdanig in te richten dat het gebruiksgemak voor gebruikers in de stad zoals budgethouders, prestatieverklaarders en bestellers toeneemt en de achterliggende processen zoveel mogelijk gestandaardiseerd en geautomatiseerd verlopen.
Zo wordt ook de datakwaliteit van financiële- en de inkoopgegevens verbeterd met als resultaat dat ook de kwaliteit van rapportages toeneemt en op eenvoudiger wijze ontsloten kunnen worden. Hiervoor heeft de gemeente twee jaar geleden een aanbesteding uitgezet om een nieuw (cloud-) systeem aan te schaffen. Deze aanbesteding is afgerond en de gemeente zal de komen jaren gebruik gaan maken van SAP S4HANA en SAP Ariba. Op dit moment wordt dit systeem getest en geïmplementeerd bij de verschillende directies. Als contractmanager zul je deel gaan nemen aan het team dat zich bezig houdt met de voorbereiding van SAP Ariba voor live gang.
De Eisen
Referentie
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Cats CM Methodiek.
Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Eis - Verificatie kennis
Verificatie van de kennis van de kandidaat.
Eis - Verificatie Ervaring
Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
Eis - Beheersing competenties
Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
Beschikbaarheid en tarief kandidaat
Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;
Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;
Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
Eis - Draaideurconstructie
De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
Let op antwoordmogelijkheden:
Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
Eis - CV toevoegen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
Eis - Toevoegen motivatie
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met contractmanagement.
Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met inkoop, contract, leveranciersmanagement & ICT vakgebied.
Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Referentie
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
De Wensen
Informatie Kandidaat
Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.
Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.
Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.
Klik op 'Invullen' en vul aan:
Naam kandidaat:
Telefoonnummer kandidaat:
(privé) e-mailadres van de kandidaat:
Toelichting Minimum en Maximumtarief
Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 110,- en maximaal € 130,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN
- De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.
Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).
De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
Interesse in deze opdracht?
Zo werkt onze dienstverlening
Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk
Gesloten
Mis geen kans, word gratis lid
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox