Gemeente Amersfoort

Contentspecialist/webredacteur

Gemeente Amersfoort

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Contentspecialist voor ons Mediateam (36 uur) 
Voor de ervaren communicatieprofessional  die goed kan adviseren 

Heb jij ervaring met het maken en plaatsen van content?  En weet je  welk kanalen je op welke manier moet inzetten? Amersfoort is een stad waarvan de inwoners en organisaties het belangrijk vinden dat iedereen mee kan doen en zichzelf kan zijn in onze gemeente.  Communicatie en dienstverlening spelen  daarbij een grote rol. Bij de gemeente Amersfoort nemen we de tijd voor onze bewoners en organisaties.  We zijn 'Dichtbij, Nieuwsgierig en Aanspreekbaar,' dat is ons DNA. Op onze afdeling Publiekscontact en Advies (PCA) werken communicatieadviseurs, woordvoerders,  collega’s van het Klant Contact Centrum en het Mediateam nauw samen. We werken met en voor het bestuur, de inwoners en organisaties van (regio) Amersfoort.  Daarvoor zijn we op zoek naar jou om ons  Mediateam te versterken en dan voornamelijk  onze webredactie. 

De baan 

Met het werk van ons team zorgen wij ervoor dat  er goed contact is met inwoners en organisaties. Het is belangrijk om daarbij goed aan te sluiten bij de vragen die er zijn. Naast het maken van begrijpelijke en toegankelijke informatie,  is ons team daarom ook altijd bezig op te halen wat er leeft in de stad. Daarnaast helpt goede en toegankelijke informatie inwoners en organisaties ook om mee te kunnen denken over ontwikkelingen in de gemeente en draagt het bij aan onderling begrip. 

In ons team  is er veel kennis van (online) communicatiemiddelen, waarin iedereen zijn eigen specialismen heeft en we elkaar adviseren, helpen en versterken. Het is een collegiaal en hecht team, met hart voor de samenleving. Communiceren, dat doen we begrijpelijk. We zijn aangesloten bij de campagne Direct duidelijk. Iedere medewerker krijgt daarom ook een training begrijpelijk communiceren. Daarmee willen wij onze communicatie op B1 niveau houden.  

Binnen het Mediateam zal je voornamelijk bij de webredactie gaan werken, maar af en toe zal je ook andere functies vervullen, zoals het schrijven voor sociale mediakanalen of het redigeren of schrijven van een specifieke nieuwsbrief. Als webredacteur  plaats je content op onze website en onze subsites volgens de richtlijnen  van de gemeente en de overheid. Dit kunnen nieuwsberichten zijn of informatieve pagina’s, raadsagenda’s, aanmeldformulieren of projectpagina’s. We maken zowel gedrukte  als digitale communicatie.  

En verder: 

  • overleg je over de inhoud en verwerk je de feedback; 
  • maak je nieuwe pagina’s aan in ons CMS; 
  • stel je formulieren op en schrijf je ontbrekende teksten zoals teasers en introducties; 
  • richt je landings- en navigatiepagina’s in op basis van aangeleverde informatie; 
  • pas je teksten, hyperlinks en metadata aan of voeg je ze toe; 
  • voeg je nieuwe onderdelen toe aan bestaande pagina's; 
  • controleer je of de content correct verschijnt. 


Je adviseert  de communicatieadviseurs over de inzet van onze communicatiekanalen en over tekst en beeld.  Daarmee ben je een belangrijke sparringpartner. Je bent dus niet iemand die alleen maar iets plaatst, maar je denkt ook mee en adviseert over de in te zetten middelen. Het is het daarbij belangrijk dat de informatie zo overzichtelijk en toegankelijk mogelijk is voor inwoners en organisaties. We werken in een maatschappelijke maar ook politieke omgeving. Dat is iets om rekening mee te houden, maar is ook wel heel erg interessant.  

Wat we van je vragen 

  • aantoonbare ervaring in soortgelijke banen met (wel of niet) ervaring in de overheid; 
  • kennis en ervaring met CMS’en en communicatiesoftware; 
  • schrijfvaardigheid, dus kort, bondig en toegankelijk kunnen schrijven (op B1 niveau) en SEO schrijven; 
  • kennis van de inzet van diverse communicatiemiddelen en ervaring met digitale toegankelijkheid;  
  • de inzet om die kennis te verbreden door opleidingen en trainingen te volgen die door de gemeente worden aangeboden; 
  • gedrevenheid om verschillende onderzoeken te doen om de gebruiksvriendelijkheid van onze middelen te verbeteren; 
  • kennis van UX, dat zou een groot pluspunt zijn.





Kandidaatomschrijving

Een stevige persoonlijkheid die graag initiatief neemt en zich uitspreekt over wat hij/zij vindt. Zodat je een effectieve gesprekspartner bent voor de collega’s van het team communicatieadviseurs waarmee je hecht samen werkt. 

Uit de motivatiebrief spreekt dat de kandidaat goed kan schrijven.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding

    De kandidaat heeft een afgeronde communicatie opleiding.

  • Werkervaring

    Je hebt tenminste 5 jaar relevante werkervaring.

De Wensen

  • kennis en ervaring met CMS’en en communicatiesoftware;
    Je hebt aantoonbare recente ervaring met CMS'en en communicatiesoftware. Arceer het antwoord.

  • Werkervaring 1
    Je hebt bij voorkeur meer dan drie jaar relevante ervaring bij een overheidsorganisatie.

  • Werkervaring 2
    Je hebt bij voorkeur meer dan vijf jaar ervaring als web redacteur.

  • Interview

    					Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    					Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    					We toetsen op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.
    

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox