Gemeente Noordoostpolder
geen max tarief
Flevoland
24 uur per week
05 september 2022
30 april 2023
Consulent Sociaal Loket
24 uur ( drie keer acht uur per week)
Dit ga je doen
Je bent voor inwoners het eerste aanspreekpunt als het gaat om vragen op het gebied van welzijn, zorg, werk en inkomen, financiële zorgen en jeugdhulp. Je beoordeelt de complexiteit en urgentie van de hulpvraag en bepaalt op welke manier en met welk aanbod de zorgvrager het beste geholpen kan worden. Er zijn dan verschillende uitkomsten mogelijk. Soms is het geven van advies of verwijzing naar een algemene voorziening voldoende. Wanneer het nodig is verwijs je intern door naar maatwerkvoorzieningen, procesbegeleiders, het financieel loket of inkomensondersteuning. Je voert administratieve werkzaamheden uit die nodig zijn bij maatwerk en de doorverwijzing naar procesbegeleiders. Je houdt contact met ketenpartners en wisselt proactief informatie uit. Door leren en verbeteren werk je aan je eigen dienstverlening en die van het team.
Binnen het sociaal loket werken de consulenten ook vanuit de zogenaamde ‘huiskamer’ in het gemeentehuis waar inwoners laagdrempelig ontvangen kunnen worden en direct een consulent kunnen spreken.
Dit breng je mee
Waar ga je werken?
In het Klant Contact Centrum wordt de dienstverlening voelbaar. Inwoners en bedrijven hebben via de balie, telefoon, e-mail of social media dagelijks contact met onze medewerkers van het team Receptie & Telefonie, team Woonomgeving, team Loket Sociaal Domein en het team Burgerzaken.
Het zijn belangrijke ingangen voor onze brede dienstverlening. Dat betekent dat bereikbaarheid en kennis van onze processen belangrijk zijn om goed te kunnen helpen. Ruim 40 medewerkers geven hier invulling aan binnen de verschillende vakgebieden. Medewerkers van het KCC werken in roosters om de continuïteit van de dienstverlening te borgen.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox