Gemeente Noordoostpolder

Consulent Sociaal Loket

Gemeente Noordoostpolder

De opdracht­omschrijving

Consulent Sociaal Loket
24 uur ( drie keer acht uur per week)

Dit ga je doen
Je bent voor inwoners het eerste aanspreekpunt als het gaat om vragen op het gebied van welzijn, zorg, werk en inkomen, financiële zorgen en jeugdhulp. Je beoordeelt de complexiteit en urgentie van de hulpvraag en bepaalt op welke manier en met welk aanbod de zorgvrager het beste geholpen kan worden. Er zijn dan verschillende uitkomsten mogelijk. Soms is het geven van advies of verwijzing naar een algemene voorziening voldoende. Wanneer het nodig is verwijs je intern door naar maatwerkvoorzieningen, procesbegeleiders, het financieel loket of inkomensondersteuning. Je voert administratieve werkzaamheden uit die nodig zijn bij maatwerk en de doorverwijzing naar procesbegeleiders. Je houdt contact met ketenpartners en wisselt proactief informatie uit. Door leren en verbeteren werk je aan je eigen dienstverlening en die van het team.
Binnen het sociaal loket werken de consulenten ook vanuit de zogenaamde ‘huiskamer’ in het gemeentehuis waar inwoners laagdrempelig ontvangen kunnen worden en direct een consulent kunnen spreken.


Dit breng je mee

  • Je hebt minimaal een afgeronde MBO-opleiding  op het gebied van bijvoorbeeld sociaal juridische dienstverlening
  • Je werkt vanuit de bedoeling van het beleid en zet de klant(vraag) centraal
  • Je hebt een uitgebreide en actuele kennis van de sociale kaart van de Noordoostpolder en een goede lijn naar het voorveld
  • Je bent bekend met het aanbod van partners in het sociaal domein en de voorliggende voorzieningen daarbinnen
  • Je hebt kennis van de inhoud en de werkwijze van de procesbegeleiders, schulddienstverlening, Wmo en Jeugdprocessen en overige relevante regelingen
  • Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als digitaal
  • Je kunt goed inschatten welke hulp en ondersteuning de zorgvrager nodig heeft
  • Je kunt snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden
  • Je bent reflectief op eigen handelen en neemt zelf initiatief om te leren en feedback te vragen
  • Je houdt ervan om in een team te werken
  • Je bent flexibel qua werkdagen en werktijden
  • Je bent proactief en denkt in mogelijkheden en niet in barrières.

Waar ga je werken?
In het Klant Contact Centrum wordt de dienstverlening voelbaar. Inwoners en bedrijven hebben via de balie, telefoon, e-mail of social media dagelijks contact met onze medewerkers van het team Receptie & Telefonie, team Woonomgeving, team Loket Sociaal Domein en het team Burgerzaken.
Het zijn belangrijke ingangen voor onze brede dienstverlening. Dat betekent dat bereikbaarheid en kennis van onze processen belangrijk zijn om goed te kunnen helpen. Ruim 40 medewerkers geven hier invulling aan binnen de verschillende vakgebieden. Medewerkers van het KCC werken in roosters om de continuïteit van de dienstverlening te borgen.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat heeft minimaal één jaar ervaring in de afgelopen vier jaar als Medewerker / Consulent Sociaal Loket of in een functie binnen het Sociaal Domein binnen een gemeente.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde mbo opleiding.
  • De kandidaat is op werkdagen beschikbaar van 08.30 uur tot 17.00 uur, werklocatie is gemeentehuis Emmeloord.

De Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van de sociale kaart van de Noordoostpolder.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het aanbod van partners binnen sociaal domein en de voorliggende voorzieningen daarbinnen.
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van de inhoud en werkwijze van procesbegeleiders, schulddienstverlening en Wmo en Jeugdprocessen.
  • De kandidaat heeft een korte zelfgeschreven motivatie toegevoegd op het CV.
  • De gesprekken vinden plaats op woensdag 24 augustus tussen 13 en 16 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek.
  • De kandidaat heeft de mbo of hbo opleiding sociaal juridische dienstverlening afgerond. (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox