Gemeente Westland

Consulent schuldhulpverlening

Gemeente Westland

  • max €79 per uur

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 12 januari 2024

  • 12 juli 2024

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Opdracht
Als schuldhulpverlener ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig afhandelen van aanvragen schuldhulpverlening vanaf intake tot Schuldregeling/WSNP. Hiervoor voer je intake- en begeleidingsgesprekken, zet je schuldhulpverleningstrajecten op en werk je nauw samen met de budget consulent en trainer. Zo nodig verwijs je door naar andere instanties en onderhoud je contacten met andere betrokken partijen.

Competenties

-      Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift) en bent in staat cliënten te coachen en motiveren;

-      Je bent bekend met stress-sensitief werken;

-      Je kunt je bewegen in een politiek-bestuurlijke omgeving;

-      Verder ben je zelfstandig maar kun je ook goed in teamverband werken, ben je klantgericht, positief ingesteld en oplossingsgericht.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent schuldhulpverlening op het gehele traject, licht dit toe in het cv.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting sociaal juridische dienstverlening of maatschappelijke dienstverlening;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent schuldhulpverlening op het gehele traject bij een gemeentelijke instelling;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke organisatie met 100.000+ inwoners;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het programma Statech (benoem dit duidelijk in het cv).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox