Gemeente Altena

Consulent samenleving - re-integratie

Gemeente Altena

De opdracht­omschrijving

Wat ga je doen?
Voor de versterking van ons team zoeken we een ervaren consulent samenleving – re-integratie, gespecialiseerd in inburgering. Als consulent samenleving - re-integratie, gespecialiseerd in Inburgering (ook wel Inburgeringsconsulent) verricht je binnen het sociaal domein verschillende werkzaamheden. Een greep uit je taken:

  • Je geeft uitvoering aan de Participatiewet (intake, rapportage, trajectbegeleiding, beschikking, beëindiging, loonkostensubsidie en heronderzoeken) ten behoeve van de Inburgering. Dit betekent dat kennis van PIP, MAP en Z-route belangrijk is naast de reguliere re-integratiekennis op trajectbegeleiding en voortgangsrapportages.
  • Je coacht en begeleidt werkzoekenden individueel of in groepsverband bij het vinden van betaald werk en/of vrijwilligerswerk;
  • Je bent verantwoordelijk voor je eigen klantenbestand en als team voor het behalen van de doelstellingen;
  • Je match vraag en aanbod op de arbeidsmarkt en stelt trajectplannen op;
  • Je werkt hierbij nauw samen met het WSP en de trajectbegeleiders van MidZuid;
  • Je zorgt voor een overzichtelijke en accurate administratie van jouw acties en begeleiding in ons systeem Suite;
  • Je werkt nauw samen met de consulenten bij team Regie en de Inkomensconsulenten.

Wie ben je?
‘Je kan zowel met groepen werken als individuele werkzoekenden coachen. Je neemt initiatief, kunt goed luisteren, doorvragen en kan zelfstandig werken. Je kunt omgaan met werken onder druk. Je hebt een energieke, positieve persoonlijkheid en beschikt over humor en zelfreflectie. Competenties als oplossingsgericht, kwaliteit- en klantgerichtheid zijn jou op het lijf geschreven. Je bent een teamplayer, houdt van verbinden en denkt in kansen.”
 

De Eisen

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor laptop.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met Inburgering (wet Inburgering 2021). Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Uurtarief kandidaat is niet hoger dan maximumtarief € 73,00 (incl. Fee en Reiskosten)
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaten woont binnen een straal van 65 km

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over een rijbewijs en eigen vervoer
  • Kandidaat beschikt over oplossingsgericht Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als consulent Inburgering binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met inburgeraars. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 mei 2025 om 12:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox