Gemeente Huizen

Consulent participatiewet

Gemeente Huizen

  • max €73 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 20 augustus 2025

  • 20 november 2025

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.

Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.  

Als medewerkers zijn wij er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren het nemen van verantwoordelijkheid. We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan. 

Afdeling maatschappelijk ondersteuning
De afdeling Maatschappelijke ondersteuning houdt zich bezig met de uitvoering van alle gemeentelijke taken in het sociaal domein. We werken daarbij intensief samen met de gemeenten in de regio Gooi en Vechtstreek. Onze uitvoeringsorganisatie draagt zorg voor de toegang tot passende ondersteuning voor inwoners van de gemeenten Huizen, Blaricum, Laren en Eemnes.

Opdracht

  • Je voert regelmatig gespreken met de inwoner om vast te stellen wat nodig is om te participeren, je maakt hiervoor een Plan van Aanpak;
  • Je beheert een caseload met grotendeels inwoners boven de 27 jaar. Je controleert de rechtmatigheid van de uitkering en monitor de ingezette ondersteuning;
  • Je handelt aanvragen voor levensonderhoud en bijzondere bijstand zelfstandig af.

Competenties

  • Je bent communicatief sterk: een verbinder die samenwerkt en oog heeft voor verschillende belangen.
  • Je kunt goed gesprekken voeren, luisteren en kunt de inwoner op een prettige manier informeren.
  • Je bent klantgericht.
  • Je brengt structuur en bent resultaatgericht.
  • Een flexibele werkhouding en je kunt omgaan met voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als consulent inkomen en participatiewet.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als consulent inkomen en participatiewet;
  • Aantoonbare werkervaring met Civison-samenleving en i-samenleving (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan);
  • Maximum uurtarief van € 73,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
20 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox