gemeente Delft

Consulent intake participatiewet

gemeente Delft

  • max €75 per uur

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 09 april 2024

  • 09 april 2025

De opdracht­omschrijving


De afdeling Frontoffice Participatiewet is momenteel op zoek naar een Consulent Intake Participatiewet,
als gevolg van het langdurig ziekteverzuim van twee medewerkers.

Als Consulent Intake Participatiewet bij de afdeling Frontoffice Participatiewet houd jij je actief bezig
met de Delftse inwoner die een steuntje in de rug kan gebruiken. Het is jouw verantwoordelijkheid om
de gehele aanvraag voor een uitkering voor levensonderhoud af te handelen. Daar kan bijkomen een
aanvraag voor inrichtingskosten of bijzondere bijstand. De afhandeling houdt in het beoordelen van
het recht, het nemen van een besluit en invoeren van de uitkering. Daarnaast maak je een rapportage
en beschikking. De eerste toets voor re-integratie doe jij, de verdere begeleiding naar werk is in
handen van Werkse!

Wat voor persoonlijkheid zoeken we voor deze functie? Iemand die flexibel is: we verwachten dat je
de beschikbare handvatten uit wet- en regelgeving effectief kunt gebruiken om het beoogde resultaat
van beleid en wetgeving te bereiken voor de individuele inwoner of ondernemer. Daarnaast ben je ook
in staat om buiten de kaders te denken en afwijkende besluiten te nemen om de burger een stap
verder te helpen in samenwerking met ketenpartners.


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 36 uur per week vanaf 29 april 2024. • Vormvereiste: Inschrijver mag maximaal één kandidaat voorstellen via één CV met één motivatiebrief. Inschrijver dient één CV en motivatiebrief van de aangeboden kandidaat toe te voegen in de map 'mijn documenten' en/of bij de betreffende vraag op het aanbestedingsplatform. Het CV dient uit maximaal drie (3) pagina’s te bestaan en dient voorzien te zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Aanbestedende dienst houdt zich het recht voor om deze referentie daadwerkelijk na te gaan.  • Kennis en expertise: Uit het CV en motivatiebrief (en indien uitgenodigd het gesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan): o Minimaal een afgeronde hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening, of vergelijkbaar; o Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring met Suite Sociaal Domein (SSD) in de afgelopen vijf (5) jaar; o Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring met het voeren van face to face intakegesprekken in de afgelopen vijf (5) jaar; o Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud (Participatiewet) in de afgelopen vijf (5) jaar.
  • Competenties: Uit de door u ingediende stukken en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan): o Samenwerken; o Omgevingsbewustzijn; o Resultaatgerichtheid; o Verantwoordelijkheid; o Analytisch vermogen; o Oordeelsvorming; o Klantgerichtheid; o Kwaliteitsgerichtheid; o Flexibel; o Besluitvaardigheid.

De Wensen

  • Wat is de 1. naam en het 2. telefoonnummer van de aangeboden kandidaat (deze gegevens kunnen tevens worden gebruikt voor het plannen van een eventueel matchgesprek)?
  • Aantoonbare werkervaring met werken volgens de bedoeling (menselijke maat/maatwerk).
  • Motivatiebrief waarin de kandidaat in ieder geval in gaat op: a. De kennis en expertise (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende capaciteiten zijn van de kandidaat voor deze functie); b. De competenties (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende competenties zijn van de kandidaat voor deze functie); c. Waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht; d. De motivatie om mee te doen aan deze specifieke aanvraag.
  • Aantoonbare werkervaring als Inkomensconsulent in de afgelopen acht (8) jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox