Gemeente Westland
max €83 per uur
Zuid-Holland
32 uur per week
18 november 2024
18 mei 2027
Organisatie
Westland. De Glazen Stad. Dankzij de meest innovatieve agri-sector ter wereld zijn we de vijfde economie van Nederland. Met meer dan 114.000 inwoners die hier wonen, werken, leren en recreëren. In een omgeving die snel verandert, zoeken we steeds opnieuw naar een nieuwe balans. Een balans tussen een groeiende economie en een fijne leefomgeving. Tussen bereikbaarheid en gezondheid. En tussen investeren in nieuwe ontwikkelingen en zorgen voor mensen die het moeilijk hebben. De kansen en uitdagingen zijn bij onze gemeente groot.
Cluster Dienstverlening
Het cluster Dienstverlening levert een divers producten- en dienstenpakket. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de balie voor paspoorten en huwelijken, klantcontactcentrum, bedrijven- & omgevingscontactcentrum, organiseren verkiezingen, historisch archief etc. Voor het sociaal domein gaat het om de bijstand, Wet maatschappelijke ondersteuning, schuldhulpverlening, leerplicht, Voortijdig Schoolverlaten etc.
Kortom het is een grote dynamische organisatie met diverse klantprocessen. Waarbij de sturing en ontwikkeling van de going concern van de dienstverlening in brede zin een belangrijke taak voor het management en de directeur is.
Team Inkomen
Team Inkomen houdt zich bezig met de uitvoering van de Participatiewet, de Ioaw en de Ioaz en het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz). Momenteel voeren we ook de leefgeldregeling voor Oekraïners uit.
We handelen aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand af en voeren diverse werkzaamheden uit ten aanzien van de lopende uitkeringen. Zo verzorgen wij de inkomenskant van de Participatiewet (rechtmatigheid). De re-integratie van de ontvangers van een uitkering Participatiewet wordt verzorgd door Patijnenburg (Werkplein Westland in Naaldwijk). In nauwe samenwerking met de collega’s van Patijnenburg en die van schuldhulpverlening en leerplicht zetten we in op de eigen kracht van inwoners met een uitkering, zodat zij zo snel mogelijk weer in het eigen bestaan kunnen voorzien en mee kunnen doen in de samenleving.
Opdracht
Binnen team Inkomen werken diverse consulenten (Consulenten Poort, Consulenten Beheer, Consulenten Bbz en Casusbegeleiders maatschappelijke participatie). Omdat een collega een tijdelijk project bij een ander team uitvoert, is er behoefte aan de tijdelijke inzet van een ervaren Consulent Inkomen die wordt ingezet als Consulent Beheer. Concreet houdt dit in dat je een caseload beheert van 100 klanten en de diverse werkprocessen afhandelt (o.a. aanvragen bijzondere bijstand, heronderzoeken, wijzigingen in de uitkering, mutaties re-integratie, toekenningen van loonkostensubsidies en beëindigingen). Daarnaast neem je deel aan het teamoverleg en het beheeroverleg met de andere Consulenten Beheer. Daarnaast word je ook flexibel ingezet aan de Poort. Dit betekent dat je aanvragen levensonderhoud Participatiewet afhandelt.
Competenties
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De opdracht kan niet worden uitgevoerd door uitsluitend thuis te werken. De bereidheid moet bestaan om minimaal 2 dagen per week op locatie in Naaldwijk te werken.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdagmiddag 20 november 2024. Overige informatie
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox