Gemeente Amstelveen

Consulent bijzondere bijstand en minimaregelingen

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men weer kan participeren in de samenleving. De menselijke maat en het toepassen van maatwerk zijn daarbij van groot belang. Dit zijn voor de uitvoering kernbegrippen.
Wij zijn tijdelijk op zoek naar twee ervaren consulenten bijzondere bijstand en minimaregelingen die zich herkennen in bovengenoemde omschrijving.

Als Consulent Bijzondere bijstand en Minimaregelingen ben je verantwoordelijk voor:

  • Het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand en/of minimaregelingen.
  • Het zelfstandig onderzoeken van aanvragen met soms complexe problematiek en behandelen volgens de omgekeerde toets benadering.
  • Het rapporteren en juridische advisering met betrekking tot aanvragen.
  • Het zelfstandig beheren en monitoren van een caseload.
  • Het geven van voorlichting over de mogelijkheden van bijzondere bijstand en minimaregelingen.
  • Het voeren van multidisciplinaire/ integrale overleggen met professionals.
  • Het afleggen van huisbezoeken bij klanten of fysiek klantcontact.
  • De kandidaat is in staat om per week minimaal 30 aanvragen voor gemeentelijke minimaregelingen af te handelen. Dit zijn ongecompliceerde aanvragen met een korte afhandelingsduur.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij een het aanbieden van een kandidaat.

De opdracht loopt  tot 1 december 2024. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Het zelfstandig vertegenwoordigen van het college bij hoorzittingen.

Kandidaatomschrijving

  • Is in het bezit van minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening.
  • Heeft ruime ervaring met het behandelen van alle aanvragen bijzondere bijstand.
  • Is bekend met maatwerk in het sociaal domein en weet dit toe te passen
  • Heeft ervaring met het afhandelen van complexe aanvragen waarbij complexe problematiek speelt.
  • Heeft ervaring met het onderzoeken van de aanvragen en rapportage en advisering hierover. Ook complexe aanvragen.
  • Heeft ervaring met het geven van voorlichting over de mogelijkheden van minimaregelingen en met huisbezoeken.
  • Heeft ervaring met het opstellen van rapporten en beschikkingen in foutloze schrijftaal.
  • Kan zelfstandig een caseload beheren en kan goed plannen.
  • Zet klant centraal.
  • Is klantvriendelijk en kan duidelijk communiceren met klanten zowel fysiek als telefonisch.
  • Heeft ervaring in integraal werken zowel intern als extern met professionals en is dus in staat om bij te dragen aan een integraal plan voor een inwoner.
  • Heeft ervaring in het vertegenwoordigen van het college bij hoorzittingen.

Competenties:

  • Analytisch vermogen.
  • Emphatisch
  • Assertief
  • Vermogen te kunnen samenwerken.
  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.
  • Stressbestendig.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Thuiswerken
Thuiswerken is mogelijk. We hanteren daarbij de volgende verdeling qua tijd op kantoor en thuiswerken:

  • 5 werkdagen: 3 kantoordagen – 2 thuiswerkdagen;
  • 4 werkdagen: 2 reisdagen – 2 thuiswerkdagen

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 10 jaar ervaring met minimaregeling en Bijzondere bijstand in het afgelopen 15 jaar. Referentie vereist

De Wensen

  • Systeemkennis (Suite4SD) Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met Suite in de afgelopen 8 jaar. Licht toe waar deze ervaring is opgedaan.
  • Systeemkennis (Suwinet) Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met Suwinet in de afgelopen 8 jaar. Licht toe waar deze ervaring is opgedaan.
  • Werkervaring (afhandeling complexe casuïstiek) Op cv aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring met het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand op complexe aanvragen (expliciet toegelicht inclusief referentie op cv een minimale afhandeling van 10-12 aanvragen) heeft opgedaan in de afgelopen 15 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox