Gemeente Enschede

Consulent arbeidsvoorwaarden

Gemeente Enschede

  • geen max tarief

  • Overijssel

  • 32 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 02 mei 2022

  • 02 november 2022

De opdracht­omschrijving

Consulent arbeidsvoorwaarden

Onze organisatie
De gemeente Enschede is de grootste gemeente van Twente en van onze provincie. Bij ons doe je werk dat er werkelijk toe doet. Het is interessant en uitdagend. Je hebt veel meer invloed dan je misschien denkt. Werken voor de gemeente Enschede betekent werken aan ambities. Visie en vooruitgang maken de gemeente een aantrekkelijke werkgever waar altijd ruimte is voor nieuwe projecten, nieuwe initiatieven en nieuwe krachten. Als jij rechtvaardig, betrouwbaar, mensgericht en maatschappelijk betrokken bent, sluit je naadloos aan op het fundament van onze organisatie.
In totaal werken er ongeveer 1700 medewerkers bij onze organisatie. We bouwen continu aan een wendbare en flexibele organisatie en zijn voortdurend ontwikkeling.

Actuele HR-thema’s binnen onze organisatie zijn strategisch personeelsmanagement, talentontwikkeling, arbeidsmarktcommunicatie, leiderschapsontwikkeling en organisatieontwikkeling in brede zin.

Ons P&O-team
De gemeente Enschede is volop in ontwikkeling, net zoals de afdeling P&O. Het team bestaat onder andere uit een afdelingshoofd P&O, senior adviseurs P&O, adviseurs P&O en Consulenten arbeidsvoorwaarden. De afdeling P&O van de gemeente Enschede faciliteert de directie en managers bij hun verantwoordelijkheid het beste uit mensen te halen en de concerngedachte scherp te houden. De adviseurs en consulenten hebben oog voor de menselijke maat en werken vanuit de kernwaarden vertrouwen, verbinden, vrij zijn en voorbeeld geven. Daarnaast ondersteunt de afdeling P&O vanuit het Serviceplein leidinggevenden bij de uitvoering van arbeidsvoorwaarden en rechtspositionele regelingen, en draagt ook zorg voor een adequate personeels- en salarisadministratie.

Momenteel zijn we een ontwikkeling aan het maken in het onderscheiden van twee consulentenrollen binnen het team Ondersteuning van de afdeling Personeel & Organisatie. De functie van Consulent arbeidsvoorwaarden is daarbij het fundament van een goede ondersteuning aan zowel medewerkers als leidinggevenden, maar ook aan de collega’s binnen de eigen afdeling.

Wat ga je doen?
Als Consulent arbeidsvoorwaarden draag je, naast de ondersteuning van medewerkers en leidinggevenden bij de uitvoering van arbeidsvoorwaarden en rechtspositionele regelingen, zorg voor een adequate personeels- en salarisadministratie. In grote lijnen kunnen we jouw taken en verantwoordelijkheden als volgt omschrijven:

  • Je zorgt voor een goede, correcte en tijdige administratieve verwerking van de in-, door- en uitstroom van personeel;
  • Je verwerkt deze veranderingen in (digitale) brieven;
  • Je zorgt voor een adequate uitvoering van personele regelingen;
  • Je maakt eenvoudige salaris- of loonkostenberekeningen;
  • Je draagt zorg voor een juiste uitvoering van de omschreven werkprocessen;
  • Je denkt mee in het continu verbeteren van onze werkprocessen, informatievoorziening en werkwijzen;
  • Je neemt initiatief in het op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen in het kader van arbeidsvoorwaarden.


Wie wij zoeken
Wij zoeken een Consulent arbeidsvoorwaarden die het leuk vindt om medewerkers en leidinggevenden te ondersteunen bij de uitvoering van arbeidsvoorwaarden en rechtspositionele regelingen. Hiervoor is het noodzakelijk dat je een MBO+ opleiding, richting HRM of vergelijkbare opleiding hebt afgerond. Verder beschik je over gedegen kennis van automatiseringssystemen en ben je snel in staat om kennis eigen te maken en met systemen te werken. Daarnaast kun je omgaan met vertrouwelijke informatie en heb je een klantgerichte en flexibele werkhouding.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO+ opleiding, bij voorkeur in de richting van HRM of vergelijkbaar
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat mag na 1500 gewerkte uren kosteloos worden overgenomen door de Gemeente Enschede.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO+ opleiding, bij voorkeur in de richting van HRM of vergelijkbaar
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring bij een gemeente
  • De volgende competenties zullen worden getoetst tijdens het gesprek; - gestructureerd - verbindend - communicatieve vaardigheden - flexibel - klantgericht
  • De kandidaat heeft een (korte) zelfgeschreven motivatie toegevoegd op het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox