Provincie Noord-Brabant

Communitymanager brains

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wil jij het social intranet (BrainS) van de provincie Noord-Brabant verder brengen? Iedere dag met interne stakeholders en de community (medewerkers van de provincie) aan de slag? Invulling geven aan contentbeheer? En op die manier de interne communicatie van de provincie Noord-Brabant op een nóg hoger plan tillen? Dan hebben wij een geweldige klus voor jou. Vanwege het zwangerschapsverlof zoeken wij een community manager voor BrainS.
Jouw taak is enerzijds het aanjagen, verder positioneren en verder ontwikkelen van dit medium. En anderzijds het stimuleren van het communitydenken binnen de provincie, zodat we met z’n allen beter gaan samenwerken aan de provinciale opgaven. Daarnaast werk je dagelijks aan het contentbeheer van BrainS. 
 
Je werkzaamheden zijn onder andere: 

  • Gebruik van BrainS aanjagen bij programma’s en teams.
  • Vraagbaak en adviseur zijn bij inzet BrainS algemeen en de communitygroepen specifiek.
  • BrainS modereren:
  • Signaleren uit community doorspelen aan juiste personen (onrust, onbeantwoorde vragen, etc.).
  • Toezien op naleving huisregels.
  • Proactief hulp bieden bij gebruik waar het niet lekker loopt (verkeerd gedeelde documenten etc.).
  • Campagne voeren voor het beter invullen van het profiel (vooral de velden van boven tot en met ‘projecten’)
  • Medewerkers trainen in BrainS-gebruik met de BrainSwash Basis- en Verdiepingstraining.
  • Advisering en beheer van wijzigingen in contentpagina’s op BrainS.
  • Contact met leverancier bij uitvallen (functionaliteiten) BrainS. 


Als communitymanager BrainS maak je deel uit van het mediateam, een team van 11 vakspecialisten die zorgen voor advies, beheer, ontwikkeling van de (corporate) communicatiemiddelen en –kanalen en realisatie van content hiervoor. Het team beheert en begeleidt de inzet van de raamcontracten voor media inkoop, vormgeving, fotografie, drukwerk en video. Het team communicatie bestaat verder uit communicatiestrategen en – adviseurs.

Kandidaatomschrijving

Wat verwachten we van jou?  

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het verder ontwikkelen en positioneren van social intranet en community’s.
  • Je bent proactief, verbindend en inspirerend.    
  • Je bent sterk in het coördineren van werkzaamheden. 
  • Je bent daadkrachtig en resultaatgericht.   
  • Je komt gevraagd en ongevraagd met adviezen.  
  • Je kunt goed omgaan met systemen zoals Office 365, Google Analytics. 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal opleidingsniveau Minimaal HBO werk en denk niveau op het gebied van communicatie. Dit blijkt uit het CV.
  • Overige eisen • Brede ervaring met contentmanagementsystemen en contentbeheer. • Binnen de overheid.
  • Ervaring als communitymanager/contentbeheerder Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring als communitymanager/contentbeheerder van een social intranet binnen een overheidsorganisatie. Bij voorkeur een organisatie met min. 500fte. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur op het gebied van communicatie. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring met contentmanagementsytemen Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met contentmanagementsystemen. Dit blijkt uit het CV.
  • Overige werkervaring Minimaal vijf jaar werkervaring als communitymanager/contentbeheerder van een social intranet. Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. 2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. 3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten). Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.
  • Ervaring als communitymanager/contentbeheerder Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring als communitymanager/contentbeheerder van een social intranet binnen een overheidsorganisatie. Bij voorkeur een organisatie met min. 500fte. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleidingsachtergrond Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur op het gebied van communicatie. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring met contentmanagementsytemen Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met contentmanagementsystemen. Dit blijkt uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox