Opdrachtomschrijving
- Jaarlijks opstellen marketing en communicatieplan. Aan de hand van het jaarplan van het LWSPG dient een marketing- en communicatieplan ingericht te worden. Hierin zal de meerjarige ambitie vertaald moeten worden naar een handzaam marketing- en communicatie jaarplan.
- Coördinatie contentkalender (toezien op uitvoer, herschrijven content, plaatsen content)
Het wekelijks herinneren van het team, toezien dat de deadline wordt gehaald, de content voorzien van feedback en eventueel herschrijven, plaatsen op website en/of social media.
- Invulling contentkalender en afstemming met collega’s
Hierbij hoort: nadenken over onderwerpen, afstemmen met SEO keyword analyse en/of Google analytics, afstemmen met collega’s, in de Drive bijhouden en feedback ophalen tussentijds.
- Websitebeheer, optimalisatie
Het updaten van pagina’s, plaatsen van artikelen, eventueel schrijven van artikelen samen met collega’s ,nadenken over verbetering van website en schakelen met webdeveloper (Cinnamon) en andere partijen.
- Communicatie activiteiten gerelateerd aan evenementen
Communicatie organiseren en verzorgen voor, tijdens en rondom evenement, ondersteuning bieden aan organisatie van evenement, ontwerpen en bestellen van communicatiemateriaal.
- Communicatieondersteuning adviseurs
Dagelijks ondersteuning adviseurs bij vragen rondom communicatie, zoals bij het sluiten van een nieuw arrangement.
- Uitvoer van marketing activiteiten voortbordurend op DPP programma met Scale Up: Tijdelijk programma ter verbetering en definiëring van de marketing en communicatiestrategie van LWSPG, hieruit komen allerlei taken en activiteiten voort, daarnaast wekelijks overleg met Boudewijn(ca.1uur)
- Gevraagd en ongevraagd advies geven over communicatie uitingen.
- Additioneel marktbewerkingactiviteiten inrichten en uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan het verder vormgeven van het CRM waar in 2022 een start mee is gemaakt.
- Het verder in de markt zetten van het LWSPG en het ‘branden’ van het merk middels het opstellen van marketing- en communicatieplan.
- Het coördineren en het ondersteunen bij de marketing- en communicatiedoelstellingen van het LWSPG: vergroten van de naamsbekendheid en de vindbaarheid van het LWSPG.
- Digitale marketing en communicatie activiteiten inrichten middels een jaarkalender en ondersteunen bij de uitvoering door het adviseursteam.
- Verzorgen en ondersteunen van eventmarketing voor events van het LWSPG zelf en als (workshop)begeleider bij events van ketenpartners.
Kandidaatomschrijving
De communicatieadviseur heeft kennis en ervaring in het marketing en communicatiespeelveld, kan makkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau schakelen. Je weet teamleden warm te krijgen voor de M&S strategie. Je kan zelfstandig deze rol ten uitvoer brengen en je bent in staat belangen af te wegen en overeenstemming te zoeken. Besluitvorming dient voorbereid te worden en gepaard te gaan met heldere adviezen.
Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op maandag 28 november tussen 09.00 en 11.30 uur.
Toelichting op rooster
Je bent flexibel beschikbaar en je bent tenminste op de maandagen aanwezig bij het LWSPG aan de Vughterweg.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.