Provincie Overijssel

Communicatieadviseur Omgevingswet - 057333

Provincie Overijssel

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Je start met het aanpassen van de huidige communicatiestrategie en het actualiseren van de communicatieplanning. Je schrijft daarnaast interne nieuwsberichten over de (programma) ontwikkelingen van de Omgevingswet. Daarnaast coördineer en/of produceer je digitale content voor praatplaten en films. Indien nodig schakel en stem je af met woordvoerders en collega communicatieadviseurs.

De opdracht eindigt per 1 oktober i.v.m. einde periode zwangerschapsverlof vervanging.

 

Rijkswaterstaat

Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland

 

Eén Rijkswaterstaat

De adviseur inkoop Ingenieurs- en adviesdiensten is verantwoordelijk voor uitvoering, ondersteuning, analyses en advisering bij het inkoopproces voor Ingenieurs- en adviesdiensten. Je bereidt de contracten voor en/of adviseert bij de realisatie ervan.

Je werkt bij een landelijke afdeling (ICM-Landelijk). Jij fungeert als vraagbaak voor inkoopzaken en je zorgt voor duidelijke informatievoorziening. Ook heb je regelmatig contact met stakeholders en andere relevante disciplines om zaken af te stemmen en kennis uit te wisselen. De nieuwste ontwikkelingen zet je om naar praktische verbeteringen van jouw vakgebied en het werkproces aanleg en onderhoud. Verder lever je een aantoonbare bijdrage aan kwaliteits- en kennisborging.

 

Als inkoopadviseur stel je het inkoopplan op. Hierbij houd je rekening met inkoopstrategieën, actuele kaders en wet- en regelgeving t.b.v. uitvragen onder diverse raamovereenkomsten, Meervoudig Onderhandse (MVO) en Europese aanbestedingen (EU). Jouw inkoopplan stem je af op de mogelijkheden en ontwikkelingen binnen de diverse raamovereenkomsten en het beleid van Rijkswaterstaat. Jouw focus ligt op inkooptraject. Jij levert de inkoopinhoudelijke kant van een contract en ziet toe op de consistentie van het geheel. Je organiseert het aanbestedingsproces dit houdt in dat je met diverse andere teams binnen RWS die een rol in het proces hebben efficiënt en klantgericht moet afstemmen. Jij bent communicatief zowel schriftelijk als ook mondeling sterk ontwikkeld. Jij ziet toe op de consistentie van het geheel. Je adviseert bij de uitvoering over de naleving van het contract bij contractwijzigingen.

 

Samen met anderen

Je werkt nauw samen met collega’s binnen en buiten projecten. Je fungeert als vraagbaak voor inkoop- en contractzaken. Je adviseert over inkoopbeleid/keuzes van Rijkswaterstaat en werkt samen met de behoeftesteller aan de beoordelingscriteria conform de M.A.R.K. methodiek. Je onderhoudt contacten met stakeholders, zowel interne als ook met de markt kant. Verder realiseer je een juist informatieniveau over afgebakende onderdelen van het inkoop- en contractmanagement / contracteringsproces en communiceer je hierover.

 

Elke dag beter

Je levert een bijdrage aan het verbeteren van jouw vakgebied. Dit doe je door jouw kennis up to date te houden en deze kennis in te zetten om de inkoop- en contracteringsprocessen binnen Rijkswaterstaat te verbeteren. Je signaleert, analyseert ontwikkelingen die de uitvoering van het inkoop- en contractproces kunnen beïnvloeden en je adviseert hierover. Tot slot is het borgen van kwaliteit van kennis een belangrijk aspect in jouw werk.

 

 

Meeste essentiële competenties

• Analyserend vermogen

• Samenwerken

• Jij kunt goed tegen weerstand en weet deze positief te beïnvloeden

• Gestructureerd en georganiseerd

• Communicatief in woord en geschrift sterk ontwikkeld

• Adviserend vermogen op zowel strategisch als ook tactisch niveau

 

 

 

Hybride werken:

je bent landelijk inzetbaar. Bij Rijkswaterstaat werken we volgens de richtlijnen van de overheid. Dit betekent dat we hybride werken. Circa 50% tot 60% van de tijd werk je vanuit huis en het andere deel van de tijd op een Rijkswaterstaat kantoor of locatie; Utrecht is de uitvalsbasis van de afdeling. Hier komt de afdeling 1 dag in de week bij elkaar. Je aanwezigheid wordt ten zeerste op prijs gesteld.

 

 

 

 

 

 

 

 


Verantwoordelijkheden / Resultaten

Opleveren van

  • Aangepaste Communicatiestrategie
  • Actuele Communicatiemijlpalenplanning
  • Uitvoeren van de strategie en mijlpalenplanning
  • Schrijven van diverse interne nieuwsbrieven
  • Organiseren (i.s.m. collega’s) van de week van de Omgevingswet (intern) en het bedenken/afstemmen/coördineren en uitvoering geven aan de inhoud van het programma
  • Content maken voor diverse communicatiemiddelen


Organisatie

Je gaat aan de slag bij de eenheid Bestuurs- en concernzaken, één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De eenheid is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collega’s draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, dat werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving. 

De eenheid bestaat uit zeven teams: Leiding, Control & Advies, Bestuur, Communicatie, Kabinet, Strategie en Ondersteuning. Meer informatie over de provincie Overijssel vind je op www.overijssel.nl. 


Project

Vanuit het team Communicatie adviseer jij collega's over projecten met gericht communicatieadvies. Je ontwikkelt passende communicatiemiddelen, zoals een interne nieuwsbrief, of je voert de regie bij bijvoorbeeld het maken van een video. Dit ga je specifiek binnen het programmateam Implementatie Omgevingswet doen. Op 1 januari 2024 treedt de Omgevingswet inwerking. Jij adviseert en coördineert de interne communicatie richting collega’s wat de nieuwe wet betekent voor hen. Jij hebt nieuwe ideeën om beter aan te sluiten op de beleefwereld van de verschillende doelgroepen. Uiteraard weet jij je collega’s te overtuigen van een frisse communicatieaanpak. 

Samen met ruim dertig communicatiemedewerkers van de provincie werk jij aan effectieve communicatie voor Overijssel. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.
  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over tenminste een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van communicatie of vergelijkbaar (bijvoorbeeld creatieve business/marketing). Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar werkervaring als communicatieadviseur in de periode: 2012-heden. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over 2 jaar werkervaring binnen een overheidsorganisatie in de periode: 2016-heden. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur met de Omgevingswet in de periode: 2016-heden. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. N.B.: Zoals eerder vermeld bij overige eisen (zie eis met betrekking tot het CV), dient u in het veld 'toelichting' antwoorden/beschrijvingen te geven waar uit op te maken valt dat u aan het gevraagde voldoet en waarbij het duidelijk is welk aantal punten aan u dient te worden toegekend.
  • De Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring opgedaan met e-mail nieuwsbrieven en CMS-systemen. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. N.B.: Zoals eerder vermeld bij overige eisen (zie eis met betrekking tot het CV), dient u in het veld 'toelichting' antwoorden/beschrijvingen te geven waar uit op te maken valt dat u aan het gevraagde voldoet en waarbij het duidelijk is welk aantal punten aan u dient te worden toegekend.
  • ERVARING Beschrijf in de toelichting beknopt 2 opdrachten die u eerder heeft uitgevoerd die vergelijkbaar zijn met deze opdracht. Beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, uw verantwoordelijkheden, het door u behaalde resultaat en de door u verrichte werkzaamheden. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw ervaring met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.
  • KWALITEITEN Beschrijf in de toelichting beknopt welke kwaliteiten u nodig acht om deze opdracht succesvol uit voeren. Geef met concrete voorbeelden aan hoe u over deze kwaliteiten beschikt. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw kwaliteiten met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox