Gemeente Breda

Cateringmanager

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Cateringmanager
Je geeft leiding aan drie bedrijfsrestaurants en zorgt voor een duurzaam, gastvrij assortiment dat past bij de ambities van Gemeente Breda.

Gemeente Breda zoekt een tijdelijke Cateringmanager voor 32 uur per week. Jij stuurt de locatieverantwoordelijken aan van onze drie bedrijfsrestaurants: het Stadskantoor, Riethil en Afvalservice. Samen met hun teams zorg je voor een gastvrije, gezonde en duurzame cateringervaring voor iedereen die bij ons werkt of op bezoek komt. Je ontwikkelt een toekomstbestendig assortiment dat aansluit bij de ambities van Breda: duurzaam, gezond en toegankelijk voor iedereen. Zo maak jij met jouw karakter het verschil voor onze medewerkers én voor de stad.

Wat ga je doen?
Jij zorgt dat alles op rolletjes loopt in onze bedrijfsrestaurants. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit, gastvrijheid en continuïteit van de catering. 

  • Je geeft leiding aan de locatieverantwoordelijken en coacht hun teams.
  • Je zorgt voor naleving van wet- en regelgeving, zoals HACCP.
  • Je bewaakt contractafspraken met leveranciers.
  • Je stimuleert zelfsturing, eigenaarschap en gastvrijheid binnen het team.
  • Je voert HR-taken uit zoals voortgangsgesprekken, verzuim- en verlofbeheer en loonwaardebepalingen.
  • Je werkt met het HR-systeem en stuurt op processen zoals voorraadbeheer, kassabeheer en administratie.
  • Je bereidt werkoverleggen voor en bespreekt resultaten met de teamleider.
  • Je coördineert bestellingen, menu- en kostprijsberekeningen en bewaakt leveringen en facturen.
  • Je werkt mee in de uitvoering waar nodig.
  • Je initieert projecten en themaweken rond duurzaamheid, vitaliteit en gezonde voeding.
  • Je vertegenwoordigt het team in aanbestedingstrajecten en bijeenkomsten zoals de Gezondheidsvisie en Circulaire Tafel.

Waar jij en je collega’s het verschil maken
Je werkt binnen het facilitaire team van Gemeente Breda, samen met locatieverantwoordelijken, cateringmedewerkers en de teamleider. Jullie zorgen samen voor een gastvrije, gezonde en duurzame werkomgeving. Je werkt nauw samen met collega’s van HR, inkoop en communicatie en hebt regelmatig contact met externe leveranciers en partners.

Breda brengt het samen
Bij Gemeente Breda vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We moedigen je aan om jezelf te laten zien, je ideeën te delen en voor jezelf op te komen. In onze organisatie is er begrip en aandacht voor iedereen. Iedere collega brengt iets unieks mee. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid maken het verschil; voor jezelf, je team én de stad.
Breda is de tiende stad van Nederland, met grote maatschappelijke opgaven. Hier is veel te doen én je mag hier veel doen. We pakken die opgaven samen aan. Dan doen we met lef, betrokkenheid en een scherp oog voor resultaat. Je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en het initiatief te pakken. Gemeente Breda brengt het samen. Dus stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo jezelf én onze stad vooruit.

De Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een MBO opleiding in de richting van horeca, catering of hospitality. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring in een leidinggevende rol binnen horeca, catering of hospitality. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is HACCP-gecertificeerd. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft recente kennis van menuplanning en kostprijsberekening. Dit moet blijken uit het cv.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft recente en relevante ervaring met het omgaan en begeleiden van medewerkers met een ondersteuningsbehoefte. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde afgeronde HBO opleiding in de horeca, catering of hospitality. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring (binnen de afgelopen 10 jaar) als manager of bedrijfsleider in horeca, catering of hospitality. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van recente en relevante referenties (met contactgegevens) met betrekking tot de functie cateringmanager of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - communicatief vaardig (in woord en geschrift) - politiek-bestuurlijke sensitiviteit - flexibel - administratief, communicatief en digitaal vaardig - empathisch - kunnen beïnvloeden van teamdynamiek - creatief - oplossingsgericht Week 48-2025 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken uw kandidaat vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 november 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox