Gemeente Hilvarenbeek

Casemanager omgevingswet

Gemeente Hilvarenbeek

De opdracht­omschrijving

Casemanager Omgevingswet – Gemeente Hilvarebeek
36 uur
Voor het team Ruimtelijke Ontwikkeling en Vergunningen, afdeling Ruimte, zoeken wij een Casemanager Omgevingswet voor 32-36 uur per week.
Dit is het team
Het team Ruimtelijke Ontwikkelingen en Vergunningen (ROV) bestaat uit ongeveer 30 medewerkers bestaande uit beleidsmedewerkers, beleidsadviseurs, planologen, casemanagers, projectleiders en administratieve ondersteuning. Binnen het team wordt er samen met alle betrokkenen hard gewerkt, aan de vele uitdagingen in de fysieke leefomgeving o.a. op de onderdelen ruimtelijke ontwikkeling, ruimtelijke kwaliteit, transitie landelijk gebied, wonen en duurzaamheid invulling te geven.
Wat ga je doen?
Vanuit jouw rol ben je medeverantwoordelijk voor het regisseren en afhandelen van aanvragen van diverse ruimtelijke vergunningen. Het is een uitdagend en vaak complex speelveld waarbij je echt iets kunt betekenen voor de bewoners van onze gemeente. In samenwerking met jouw collega’s geef je opvolging aan het beleid en denk je na over verbeteringen.

  • Je boordeelt zelfstandig (complexe) aanvragen voor omgevingsvergunningen en controleert deze op volledigheid. Je toetst de aanvragen aan het geldende wet- en regelgeving, het omgevingsplan en bouwvoorschriften. Als de aanvragen aan de criteria voldoen vergun je deze.
  • Je werkt hierbij integraal samen met je collega’s uit de disciplines milieu, ruimtelijke ordening en infra.
  • Je staat inwoners te woord, je verstrekt informatie over (vergunningsvrij) bouwen, mogelijkheden van bouwen binnen het omgevingsplan en adviseert over het realiseren en gebruik van bouwwerken.

Vanuit je deskundigheid vertegenwoordig je de gemeente aan de intake- en omgevingstafels.
Wat verwachten wij van jou?
Functie-eisen

  • Je beschikt bij voorkeur over een opleiding hbo-bouwkunde of een andere relevante opleiding, zoals omgevingsrecht;
  • Je hebt de opleiding ABW-1 of gelijkwaardig afgerond, de opleiding ABW-2 is een pre;
  • Je hebt aantoonbare relevante kennis/ervaring met omgevingsvergunningen en de genoemde werkzaamheden. Je kunt een verzoek van intake tot besluitvorming adequaat behandelen;
  • Je hebt kennis van en affiniteit met wet- en regelgeving en je bent op de hoogte van ontwikkelingen in de markt.

Persoonskenmerken

  • Om onze ruimtelijke ambities waar te maken sta je stevig in je schoenen.
  • Je hebt een positieve en proactieve instelling (t.o.v. de Omgevingswet).
  • Je bent een toegankelijke en enthousiaste collega die graag samenwerkt en denkt in oplossingen.
  • Je bent analytisch en kunt vergunningsaanvragen grondig beoordelen.
  • Je toont eigenaarschap, werkt planmatig en klantgericht. Daarnaast sta je open voor continu leren.

Wat bieden wij?
Een leuke en uitdagende baan in een groene werkomgeving! In de zes dorpskernen leeft de ‘kracht van samen’. Binnen de gemeente Hilvarenbeek krijg je de ruimte om je talenten in te zetten, jezelf te ontwikkelen zowel binnen je vakgebied als op persoonlijke competenties. Niet alleen binnen de gemeente Hilvarenbeek, maar ook in de samenwerking met de gemeenten Goirle en Oisterwijk.  
Je kunt rekenen op een afwisselende baan. Er is een prettige en collegiale werksfeer en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
We bieden flexibele werktijden, waarbij deels thuiswerken mogelijk is.

De Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

De Wensen

  • Kandidaat heeft recente werkervaring met omgevingsvergunningen en de genoemde werkzaamheden. Je kunt een verzoek van intake tot besluitvorming adequaat behandelen. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat heeft een positieve en proactieve instelling (t.o.v. de Omgevingswet). Kandidaat is een toegankelijke en enthousiaste collega die graag samenwerkt en denkt in oplossingen. Kandidaat is analytisch en kan vergunningsaanvragen grondig beoordelen. Kandidaat toont eigenaarschap, werkt planmatig en klantgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox