IJsselgemeenten

Casemanager Inkomen / Minima / TONK

IJsselgemeenten

De opdracht­omschrijving

 

Voor de unit Inkomen zijn we op zoek naar een Casemanager Inkomen die op meerdere vlakken inzetbaar is.

Het werkveld
Sociale Zaken is een dynamische afdeling in het hart van een veranderende samenleving. Werk zien wij als de beste kans om mee te doen in de samenleving, sociale contacten te onderhouden en afglijden naar armoede te voorkomen.

De unit Inkomen

De unit Inkomen bestaat uit 2 teams: team Casemanagers en team Ondersteuning. De medewerkers handelen allerlei aanvragen van uitkeringen af, zorgen voor een tijdige en rechtmatige betaling van de uitkeringen, zijn belast met de afhandeling van administratieve taken en rapporteren over het recht op en de hoogte van de uitkering. Daarnaast  zorgen zij ervoor dat alle informatie die binnenkomt zoveel als mogelijk zelfstandig wordt afgehandeld. Indien nodig wordt teruggekoppeld aan, doorverwezen naar en/of samengewerkt met collega’s van de (overige) unit(s), ketenpartners of andere hulpverleningsinstanties.


De functie op hoofdlijnen

De Casemanager die we zoeken dient flexibel inzetbaar te zijn op één van de volgende taken:

  • Aanvragen bijzondere bijstand voor mensen zonder bijstandsuitkering;
  • Aanvragen minimaregelingen;
  • Aanvragen levensonderhoud in de Participatiewet;
  • Aanvragen bijzondere bijstand voor mensen met een bijstandsuitkering;
  • Aanvragen nieuwe ondersteuningsregeling TONK.

Een combinatie van de hierboven genoemde taken is ook mogelijk. Dit is afhankelijk van de (werk)druk(te).

Kandidaatomschrijving

  • HBO-werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie;
  • Relevante kennis van sociale zekerheidswetgeving en een gedegen kennis van de Participatiewet en aanverwante regelingen;
  • Ervaring met of kennis van Suites4WIZ (GWS);
  • Goede contactuele vaardigheden en geen 9 tot 5 mentaliteit;
  • Initiatiefrijke, flexibele en creatieve houding, waarmee je klanten in hun kracht zet;

Iemand met zelfreflectie en een lerende houding gecombineerd met een positieve benadering en methodisch werken.

Interviewplanning

Het verificatiegesprek vindt plaats op: donderdag 25 maart 2021.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Dit blijkt uit het CV.
  • Dit blijkt uit het CV.
  • Dit blijkt uit het CV.
  • Dit blijkt uit het CV.
  • Dit blijkt uit het CV.
  • Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">Tijdens het interview gaan we toetsen op werkervaring en kennis die noodzakelijk is bij de uitvoering van de opdracht.<br><br><br>Wij kijken naar de houding van de kandidaat, flexibiliteit, creativiteit en contactuele vaardigheden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox