Gemeente Midden-Groningen

Casemanager Inkomen minima

Gemeente Midden-Groningen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

o   Je beschikt op aanvragen individuele inkomstentoeslag, kindpakket, verstrekkingenboek (bijzondere bijstand bestaande klanten), bijzondere bijstand nieuwe klanten, activiteitenfonds, categoriale bijstand, eenmalige uitkeringen en energietoeslag
o    Je geeft voorlichting over  regelingen op het vakgebied;
o    Je verzamelt en verricht analyse van gegevens van de klant;
o    Je onderzoekt, registreert, rapporteert, adviseert en beschikt over de bevindingen.

Het aandachtgebied zal vooral zijn de aanvragen energietoeslag.
De opdracht is vanaf 1 juli 2023.

Wanneer de energietoeslag is afgerond, bestaat de mogelijkheid dat je wordt ingezet op andere onderdelen van de afdeling BWRI Inkomen en Voorzieningen zoals het beheerteam of aanvraagteam.

Kandidaatomschrijving

o    Kennis van en ervaring met de AWB, Participatiewet en de daaruit voortvloeiende jurisprudentie;
o    Fraude-alertheid;
o    Kennis van het gemeentelijk beleid, procedures op het vakgebied en uitvoeringsvoorschriften;
o    Vaardigheid in het opstellen van adviezen, rapporten en beschikkingen;
o    Inzicht, vaardigheid en initiatief bij het inschatten en oplossen van uiteenlopende problemen van het klanten bestand op het werkgebied;
o    Vaardigheid in het onderhouden van geautomatiseerde bestanden.
o    Verantwoordelijkheid en incasseringsvermogen die accuraat, integer, analytisch en sociaal zakelijk is.


Gewenste competenties:
Verantwoordelijkheid en incasseringsvermogen die accuraat, integer, analytisch, sociaal zakelijk, plannen en organiseren en samenwerken
Deze competenties zoals omschreven zullen door de opdrachtgever worden beoordeeld tijdens het gesprek

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Beschikbaarheid Kandidaat moet in de eerste 3 maanden in staat zijn om op kantoor te komen in verband met inwerken. Daarna is de mogelijkheid om thuis te werken, maar minimaal 2 dagen in de week op kantoor.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Opleiding Minimaal succesvol afgeronde MBO-JSD of HBO-SJD opleiding.
  • Kennis/ervaring Kennis van het gemeentelijk beleid, procedures op het vakgebied en uitvoeringsvoorschriften. Toon dit duidelijk aan met het CV.
  • Kennis/ervaring Kennis de AWB, Participatiewet, IAOW/Z. Toon dit duidelijk aan met het CV.

De Wensen

  • Werkervaring Ervaring met het uitvoering van minimaregelingen. Beschrijf dit duidelijk en arceer met groen.
  • Werkervaring Ervaring in het uitvoeren van het gemeentelijke beleid. Beschrijf dit duidelijk en arceer met gele kleur.
  • Kennis U heeft aantoonbare kennis van het programma Civision Samenlevingszaken. Beschrijf dit duidelijk en arceer met blauwe kleur.
  • Bereikbaarheid Moet in staat zijn om op kantoor te komen. Beschrijf dit duidelijk en arceer met rood

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox