Vitens N.V.

Business implementatie manager

Vitens N.V.

  • max €110 per uur

  • Utrecht

  • 24 uur per week

  • Directie
  • 01 september 2025

  • 31 december 2026

De opdracht­omschrijving

Business implementatie manager

Deze opdracht betreft het managen vanuit business perspectief van de selectie en implementatie van een nieuw communicatieplatform voor de afdeling Klant en Facturatie van Vitens. Dit nieuwe platform gaat overigens ook gebruikt worden door enkele andere afdelingen.

Op dit moment loopt een aanbestedingstraject voor een nieuw communicatieplatform ter vervanging van de bestaande oplossing. De fase waarin de requirements worden beschreven is halverwege en vervolgens zullen de al geselecteerde partijen demo’s geven voor de business.

Na selectie zal de inrichting (as-is) worden opgepakt die afsluit met testen door de business en de opleiding en training van de operatie inluidt. Verwachte livegang medio 2026.

In eerste instantie worden telefonie, WFM, chat, quality monitoring ingericht en op termijn uitgebreid met spraakondersteuning, e-mailverwerking en kennismanagement.

Tijdens de aanbestedingsfase, tot eind 2025, worden ook voorbereidende zaken opgepakt. Dit betreft een PoC met QM op basis van transcripties van calls en het maken van een Visie op kennismanagement.

Kernactiviteiten/ resultaten

  • Primair ben je de vertegenwoordiger van de business in het project vervanging communicatie platform.
  • Aanhaken, meenemen van de business, van beleid tot operatie bij het project ten einde een optimale inrichting te bewerkstelligen
  • Organiseren van testen, opleidingen en geborgde overgang met betrekking tot het live brengen van het nieuwe communicatie platform.
  • Businessmanager voor PoC QM, inclusief live test in de operatie, indien succesvol ook implementatie.
  • Maken van een visie op kennismanagement als voorbereiding van fase 2 van de implementatie.

Randvoorwaarden

  • Het betreft in eerste instantie een opdracht tot eind 2026, eventuele verlenging ter bespreking.
  • Inzet betreft 24 uur gemiddeld per week. Voorkeursdatum voor het starten van de opdracht is 1 september 2025.
  • Werkzaamheden kunnen hybride worden uitgevoerd, overleggen voor zover als noodzakelijk op locatie in Arnhem.
  • Je wordt lid van het projectteam onder leiding van de projectmanager.

Overige bijzonderheden

  • Voor de implantatie communicatieplatform resulteer je onder de manager bedrijfsbureau.
  • Voor de PoC QM en visie kennismanagement resulteer je onder de manager Vernieuwing en Klantinteractie.
  • De functie is voor 24 tot 32 uur naar inschatting 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde HBO opleiding
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbaar ervaring met het werken met en het aansturen van een Customer Contact / Call Center achtige omgevingen.
  • Aanvullend heb je aantoonbaar ervaring op de detailvelden WFM en QM.
  • Je beheert de Nederlandse taal in woord en geschrift (voertaal van het project)

De Wensen

  • Je bent in staat een breed pallet aan stakeholders te managen, van werkvloer tot directie.
  • Je hebt brede aantoonbare ervaring in implementaties in callcenter omgevingen.
  • Je hebt inzicht in de toekomstige ontwikkelingen in de callcenter wereld.
  • Je bent een verbinder.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
20 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox