Gemeente Meppel

Business controller fysiek domein

Gemeente Meppel

De opdracht­omschrijving

Ben jij kritisch, proactief en verbindend?

Dan zijn wij op zoek naar jou!


In 2020 is de Gemeente Meppel gestart met het werken volgens Koers. Deze koers stelt de bedoeling van vraagstukken centraal.  In de teams komen beleid en uitvoering samen. Zo ook in de teams binnen het fysiek domein. Hierin werken de volgende teams samen: Duurzaamheid, Leefbaarheid en Wijkregie, Economie en Regio, Ruimte en Initiatieven en Ruimte en Verzorgen. Binnen het Fysiek domein zijn we op zoek naar meer invulling en verbinding in de opgaven. Denk daarbij aan verbeteren van (werk)processen, meer integraliteit creëren, projecten en opgaven binnen het domein te analyseren en daarop te adviseren.    
Binnen het Fysiek domein zijn wij op zoek naar een:

Business Controller Fysiek Domein
Tijdelijk voor de duur van 2 jaar,
 36  uur per week
(Na 2 jaar wordt overwogen om de functie om te zetten naar vast dienstverband)

De rol van Business Control
In de rol van businesscontroller ben je de adviseur op strategisch/tactisch niveau van het management van het Fysiek domein, over zowel de uitvoering als de koers en de ontwikkeling van het Fysiek domein. Je adviseert gevraagd en ongevraagd en je bent de spin in het web in de ‘staf’ van het Fysiek domein tussen de diverse teammanagers, de adviseurs, de projectleiders en concerncontroller.
Als businesscontroller ben je onafhankelijk in je control en verbindend in je advisering
Je hebt nauw contact met  de concerncontroller, de business controller Sociaal Domein en de teams die zich bezighouden met bedrijfsvoering. Je zorgt er samen voor dat processen in de organisatie op een efficiënte en effectieve manier worden uitgelijnd
Concreet zijn je taken:

  • Control op de kwaliteit van de stukken
    • Beoordeling van de kwaliteit en procedure van de bestuurlijke stukken
    • Beoordeling integrale afstemming tussen de verschillende teams in het fysiek domein, bedrijfsvoering en sociaal domein.
    • Bewaking van de kwaliteit van werk- en organisatieprocessen als bijvoorbeeld P&C cyclus.
    • Het doen van voorstellen om dit proces te verbeteren en de actoren in dit proces beter te ondersteunen.
    •  Concern breed een bijdrage leveren aan structureel inbedden van business control in de organisatie op de vier bovenstaande punten (P&C Cyclus, Project en programma control, control op processen en bestuurlijke stukken stroom) in samenwerking met de andere business controller, concern controller en coördinator P&C en concern strategen.

 

  • Control op de processen (managementinformatie)
    • Verantwoordelijk voor de control op de business; control op de processen die dagelijks uitgevoerd worden.
    • Een kritische blik op de doorontwikkeling van de managementinformatie
    • Afstemming met beleidsadviseurs en projectleiders en betrokkenheid bij de projectgroepen.  
    • Samen met de concerncontroller en controller sociaal domein inhoud geven aan het risicomanagement

 

  • P&C cyclus
    • Samen met de strategisch adviseurs Fysiek Domein komen tot een goede rolverdeling bij de aansturing en de coördinatie op de P&C cyclus; zowel op inhoud als op het proces.

 

  • Project en programma control
    • Toetsen of doelstellingen en planningen vanuit de diverse programma’s in het Fysiek Domein worden gehaald.
    • Integrale controle over de planningen van projecten in het Fysiek Domein.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat kan na 1500 gewerkte uren kosteloos worden overgenomen.
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 4 jaar in een soortgelijke functie.

De Wensen

  • Aantoonbare kennis van bedrijfsvoering, specifiek financieel/juridisch/bestuurskundig
  • Aantoonbare ervaring met het fysiek domein.
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting bedrijfseconomie, finance of vergelijkbaar.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke functie binnen de lokale overheid.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je bent in staat om 'door cijfers en tekst heen te kijken' door een uitstekend analytisch vermogen en een helikopterview. - Je bent kritisch en onafhankelijk en ook verbindend en energiek. - Je staat boven de materie en ziet samenhang, maar bent ook in staat om je snel in een dossier te verdiepen. - Je weet discussies scherp te krijgen, hebt visie en een uitstekende politieke antenne en je bent maatschappelijk betrokken. - Je communicatieve vaardigheden zijn goed en het opstellen van heldere en goed leesbare rapportages past helemaal bij jou.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox